Ford събира данни за персонализирани реклами: какво трябва да знаем за новата стратегия
Ford може да подслушва разговорите ви за насочени реклами
Автомобилните компании непрекъснато търсят нови начини за печалба. Ford може би се готви да подслушва разговорите на клиентите си, за да предоставя насочени реклами въз основа на това, което се казва.
Патентна заявка на Ford
Ford е подал патентна заявка под името „Системи и методи за представяне на реклама в превозни средства“. Тази заявка описва няколко начина за предоставяне на насочени реклами на пътниците.
Как работи системата
Автомобилът може да разбира накъде се насочвате на база навигационните данни и да показва свързани с това място реклами. Микрофонът за гласови команди може да събира информация за вашите предпочитания. Например, ако попитате кога даден ресторант затваря, може да получите реклама за друг ресторант наблизо.
Притеснителни аспекти
Най-притеснителното е, че софтуерът може да слуша и определя как реагирате на реклами, за да планира по-подходящи в бъдеще. Във време, когато повечето от нас искат да избегнат облъчването с реклами, този метод може да включва определяне на потребителските предпочитания за реклами от аудио сигнали в автомобила и/или история на потребителски данни.
Неясно бъдеще
Няма сигурност, че този патент ще бъде използван в модел на Ford, но дори и мисълта за подобна възможност е притеснителна.