Ford променя плановете си за изцяло електрическа гама в Европа до 2030 г.
Ford преосмисля амбициозния план за електромобили в Европа
Отговорният за електрическите автомобили на Ford сподели, че планът на компанията за изцяло електрическа гама в Европа е бил прекалено амбициозен. По тази причина Ford ще продължи да предлага гама от хибриди на фона на спадащия интерес към EV.
Причини за промяната в стратегията
Марин Гяя (Marin Gjaja), главен оперативен директор на подразделението Model E, заяви пред Autocar, че Ford вече не планира да спре продажбата на автомобили с ДВГ в Европа до края на десетилетието. Причината за това е "несигурността" около търсенето и законовите разпоредби, свързани с електромобилите.
Фокус върху хибридите
Гяя цитира колебливото отношение към електромобилите от клиентите, подхранвано от високите разходи за батерии и премахването на правителствените стимули. Това е основната причина за подновения фокус върху хибридните задвижвания, които в момента се предлагат в Puma, Focus и Kuga.
Амбициите за 2030 г.
Попитан дали компанията преосмисля своите EV амбиции за 2030 г., Гяя отговаря: "Мисля, че клиентите гласуваха и ни казаха, че това е твърде амбициозно. Всички в индустрията разбраха това по трудния начин."
Гъвкаво предложение за задвижване
Ford наскоро представи новия Capri като своя трети електрически автомобил за Европа, след Mustang Mach-E и Explorer. През следващата година ще бъдат представени електрически версии на Puma и Tourneo Courier. В средата на 2025 г. Focus ще се присъедини към Fiesta в пенсиониране, оставяйки Tourneo, Mustang, Puma и Kuga като единствените автомобили с ДВГ на марката в продажба.
Гяя подчертава, че поддържането на гъвкаво предложение за задвижване е от решаващо значение. Новата "мултиенергийна" платформа, която се разработва за европейски автомобили, ще бъде от жизненоважно значение за запазване на позициите на Ford на основния автомобилен пазар в Европа.
Бъдещето на завода във Валенсия
Компанията не е очертала напълно бъдещето на завода си във Валенсия след края на производството на текущото поколение Kuga, но преразглежда плановете си за производство на електромобили там в полза на модели, които могат да бъдат задвижвани поне отчасти чрез двигатели с вътрешно горене.
Производството на първия модел на новата платформа, чийто размер и форма остават непотвърдени, е планирано да започне през 2027 г., с прогнозирани обеми до 300 000 броя годишно, според министерството на индустрията на Испания. Възможно е Ford да планира ново поколение Kuga, като се очаква този автомобил да приключи текущия си жизнен цикъл около 2026 г.