Ford предвижда милиардни загуби от електрически автомобили до 2025 г.

Електромобилите остават предизвикателство за автомобилната индустрия
Електрическите автомобили все още представляват предизвикателство в областта на рентабилността заради високите разходи за производство на батерии, които са най-скъпият компонент в тях. Tesla не отбеляза печалба до 2020 година. Миналият месец General Motors съобщи, че най-накрая прави пари от електрически автомобили. Отделът на Ford за нулевоемисийни превозни средства преживя трудна 2024 година и очаква още по-тежка през 2025 г.
Финансови резултати на Ford за 2024 година
През 2024 година Ford отчете загуби преди лихви и данъци (EBIT) в размер на 5.1 милиарда долара. През настоящата година, както предвиждат от Dearborn, ще отчете загуби между 5 и 5.5 милиарда долара. Въпреки това, компанията остава оптимистична, тъй като някои от средствата се инвестират в електрически превозни средства. Компанията отчете 1.4 милиарда долара „подобрения в разходите“ през миналата година за направлението "Model e" (отделът за електрически автомобили).
Ръст на продажбите в САЩ
Въпреки финансовите трудности, Ford продаде с 34.8% повече електрически автомобили миналата година в Америка, където доставките достигнаха 97,865 единици. Хибридите също отбелязаха ръст от 40.1% до 187,426 превозни средства. Въпреки това, бензиновите превозни средства направиха най-голям приход, като достигнаха 1,793,541 единици, с ръст от 0.2% спрямо 2023 година.
2024 г. бе 47-та поредна година, в която F-серията беше най-продаваният пикап в Съединените щати, но директорът на Ford признава, че "големите електрически превозни средства имат неразрешими“ проблеми. По време на финансовата конференция за 2024 година, главният изпълнителен директор Джим Фарли заяви, че електрическите превозни средства не са „добра технология“ за теглене, тъй като батериите им са „твърде големи.“
Инженерни разработки и проекти
Фарли също така отбеляза, че големите електрически превозни средства страдат от влошена аеродинамика и са по-тежки от бензиновите си аналози, което налага големи и скъпи батерии за достигане на подходящ пробег. Ford планира да отложи следващата вълна електрически превозни средства с до 18 месеца, като пускането на новия пикап от среден размер се очаква към края на 2027 година.
„Разгледахме сегмента, нивото на конкуренция, нуждите на клиентите и размерът на батерията за едно чисто електрическо превозно средство, цената и производството - не успяхме да създадем превозно средство, което да е печелившо през първите 12 месеца от пускането.“ — Джон Лоулър, главен финансов директор на Ford.
Ford отменя нов модел електрически SUV за 2024 година след финансов анализ, който не е в тяхна полза, резултиращ в загуби от 1.9 милиарда долара. В Европа, Ford продава голям електрически SUV (Explorer), базиран на Volkswagen ID.4, под името Capri.
Очаква се новите модели да ползват платформи, които поддържат както двигатели с вътрешно горене, така и изцяло електрически задвижвания, улеснявайки компанията при разпределението на разходите и адаптиране към променящите се пазарни тенденции. Въпреки че по-евтините електрически автомобили и електрически превозни средства с увеличен обхват няма да се появят на пазара до 2027 година, което ще направи конкуренцията трудна през следващите години.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
