Защо Hyundai все още вярва в водорода?
Hyundai настоява на водородната технология с новия си концептуален автомобил Initium
В която много компании вече са се обърнали към електрическите превозни средства, Hyundai продължава да вярва в потенциала на водорода. Последният им концептуален модел, Initium, е водороден SUV с впечатляваща автономия от 650 километра и мощност от 150 кВт, което е около 200 конски сили. Очаква се Initium да замени Hyundai Nexo и да бъде на пазара през първото полугодие на 2025 година.
Дългата история на Hyundai с водорода
Hyundai има дълга история с водорода, започнала през 1998 година с първия Hyundai Sante Fe, оборудван с горивни клетки. По време на скорошно събитие, президентът на Hyundai Motor, Euisun Chung, сподели:
„Преди 27 години, в трудни времена за корейската икономика, решихме да инвестираме във водорода и никога не се отказахме."
Защо Hyundai вярва във водорода
Със стартирането на марката HTWO, Hyundai се фокусира върху развитието на водородната енергия. Changhwan Kim, вицепрезидент на компанията, заявява, че водородът предлага чист, достъпен и равностоен източник на енергия. Затова Hyundai продължава да работи по решения, които обхващат цялостната водородна инфраструктура.
Проблемите с инфраструктурата и цената
Един от основните проблеми, според Hyundai, е "Историята за яйцето или кокошката" с инфраструктурата — без станции няма коли, а без коли няма станции. Hyundai вече инвестира в инфраструктурата и планира да предлага колите си на приемливи цени.
Могат ли да успеят?
Hyundai има амбициозни планове за революция в мобилността. Компанията вече е на трето място в света по производство на автомобили и работи с партньори като американската фирма, която доставя горивни клетки за NASA.
Hyundai показва ясен ангажимент към водорода, а в Южна Корея тази технология се разглежда не като далечно бъдеще, а като настояща реалност. Очакваме с нетърпение да видим новия модел на Initium в действие.