Ford, GM и Stellantis спестяват милиарди след отмяна на екостандартите в САЩ

Отмяната на глобите за CAFE пренарежда печелившите и губещите
Промените в политиката на администрацията на Доналд Тръмп изцяло променят правилата за автомобилните компании през 2025 г. Отмяната на федералните данъчни кредити за електромобили и на глобите за неспазване на нормите CAFE отваря нови финансови възможности за производителите на традиционни двигатели.
Политическата промяна променя правилата
Ford, General Motors и Stellantis вече могат да продават повече пикапи и SUV модели без риск от финансови санкции. За компаниите, фокусирани върху електромобили, като Tesla и Rivian, решението означава загуба на ключов източник на приходи от регулаторни кредити. Анализ на Bloomberg изчислява, че само GM е похарчила около 3,5 млрд. USD за закупуване на такива кредити от 2022 г.
„Има потенциала да отключи многомилиардна възможност.“ — Джим Фарли, главен изпълнителен директор на Ford.
Ford вече преоборудва завода си в Оквил, Онтарио, за производство на Super Duty пикапи вместо електромобили. GM намалява плана си за EV модели и модернизира фабрики за бензинови автомобили. Stellantis дори възражда V8 двигателя Hemi, считан за оттеглен в ерата на електрификацията.
Какво означава това за EV стартъпите
Крайният потребител плаща пълната цена на електромобила без държавния стимул. Малки играчи като Slate могат да се окажат под заплаха, тъй като началната му цена от 30 000 USD става по-малко конкурентна без данъчния кредит. Дори за утвърдени марки като Tesla и Rivian липсата на приходи от кредити ще намали годишните им печалби с над 1 млрд. USD.
„За защита на човешкото здраве и околната среда.“ — мисията на EPA.
Агенцията подкрепя регулации, които позволяват повече автомобили с вътрешно горене на пътя. Това решение влиза в противоречие с нейната собствена мисия. На страницата си EPA опровергава твърдения като:
„Електрическите автомобили са по-вредни за климата от бензиновите.“ „Електромобилите са ненадеждни.“ „Електромобилите ще разрушат електропреносната мрежа.“
Проучвания на J.D. Power и други източници сочат, че електромобилите остават по-евтини за притежание в дългосрочен план.
Отмяната на стимулите пренарежда финансовия баланс в автомобилната индустрия. Производителите на двигатели с вътрешно горене печелят, докато специализираните EV компании губят важни приходи. Решението поставя въпроси за бъдещите екологични цели и ролята на EPA в защитата на общественото здраве и околната среда.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
