Ferrari стартира скоро първия си електрически автомобил, но вече изразява съмнения относно успеха му

Ferrari представя първата си изцяло електрическа кола на 9 октомври 2025 г.
Ferrari е на прага на кардинална промяна с представянето на своя първи изцяло електрически автомобил на 9 октомври 2025 г. Това е ключов момент за италианската марка, известна със своите двигатели с вътрешно горене. Въпреки това, появяват се съмнения относно приемането на този модел.
През 2021 г. Ferrari обяви намерението си да лансира изцяло електрическа кола до 2025 г., включвайки тази инициатива в стратегическия си план от 2022 до 2026 г. Сред целите са постигнати 40% ДВГ и 60% хибридни и електрически автомобили до 2026 г. Това обаче не е стремежът на Ferrari към пълна електрическа трансформация, а по-скоро допълнение към тяхното портфолио. Изпълнителният директор на Ferrari, Бенедето Виня, поясни, че не става въпрос за пълна електрическа трансформация, а за добавки в каталога.
Предизвикателства пред наследството на Ferrari
С голямо предизвикателство Ferrari ще трябва да съчетае изпълнението на електрическия двигател с изключителното усещане за управление, което предлагат техните конвенционални автомобили. Тази технологична авантюра ще се реализира в новата сграда на Ferrari E-Building в Маранело, площа на която е 42500 квадратни метра, посветена на електрически технологии.
Докато Ferrari навлиза на този нов пазар, марката изразява своите притеснения. В последния си доклад компанията подчерта несигурността, свързана с новия етап. Установява се, че реакцията на клиентите, особено към изцяло електрическите модели, остава все още неясна. Марката също подчертава възможното въздействие на технологията върху остатъчната стойност на автомобилите. Ferrari предупреждава за трудно възстановяване на инвестиции и потенциален риск от остаряване на основни компоненти.
Пазарът на луксозни електрически автомобили е още относително млад, което поставя Ferrari пред внимателни анализи. Конкуренцията е ожесточена, а марки като Maserati срещат трудности в утвърждаването си. Въпреки това, очаква се нарастващо търсене на висок клас електромобили, но с по-бавен темп от този на масовите електрически автомобили. Ferrari е наясно, че ако дизайнът на бъдещите модели не отговори на еволюиращите вкусове на клиентите, марката може да пострада и това да се отрази на продажбите.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
