Ferrari изследва най-бързия електрически седан в света зад затворени врати

Xiaomi SU7 Ultra влиза в Маранело
Ferrari често купува или наема конкуренти за вътрешни изследвания. През портите на фабриката излезе яркожълт SU7 Ultra със сребристи ленти, характерни за маркетинга на Xiaomi. Подобна сцена би изглеждала немислима само преди пет години.
Защо SU7 Ultra впечатлява
Седанът е най-бързият серийно електрически автомобил на „Нюрбургринг“ с време 7:04,957 минути. Резултатът е почти три секунди по-добър от Porsche Taycan. Прототипът Ultra регистрира 6:22,091 минути, изоставайки само от VW ID.R и Porsche 919 Evo. Тройната електрическа система развива 1 526 к.с. (1 138 kW), което позволява ускорение 0–100 км/ч за 1,98 сек и достига 359 км/ч.
Какво научава Ferrari
Maranello има богат опит в динамиката, но електрическите платформи изискват нови решения. Вероятният фокус е охлаждането при продължително натоварване и интеграцията на три двигателя. Главният изпълнителен директор на Xiaomi Лей Джун беше забелязан да кара червен Purosangue и със сигурност ще следи Elettrica.
Пътната карта на Elettrica
Първото електрическо Ferrari ще бъде лимитирано, за да подготви клиентите за емблемата без двигател с вътрешно горене. Вторият модел, по-скоро кросоувър, трябваше да последва, но бе отложен за 2028 г. заради слабия луксозен EV пазар. Така Elettrica става още по-важна за марката.
Поглед напред
Ferrari продължава тестовете, а SU7 Ultra служи като реален еталон за върхова електрическа производителност. През есента на 2026 г. ще разберем дали Maranello е готово да постави емблемата на коня върху пълноценен EV и да запази легендарната си динамика.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
