Ферибот с подводни крила
Ферибот с електрически хидрокриле започна да работи в Стокхолм
Електрификацията на транспорта в Швеция продължава напред с революционен електрически ферибот. Ферибот с електрически хидрокриле започна работа в Стокхолм, свързвайки пътуващите между 14-те острова на шведската столица.
Новата услуга: Nova
„Nova, електрическият хидрокрил, превозва пътници от предградието Ekero до кметството на Стокхолм само за 30 минути.“ — Associated Press.
Това е първият от подводните криле P-12, разработени от производителя на електрически лодки Candela, в сътрудничество с оператора на обществения транспорт на Стокхолм SL.
Технологията зад хидрокрилите
Електрическите хидрокрила повдигат корпуса от водата, намалявайки съпротивлението и намалявайки енергийното потребление с 80% в сравнение с традиционните плавателни съдове. Густав Хаселског, шеф на Candela, подчертава значението на тези технологии за понижаване на екологичния отпечатък.
Скорост и капацитет
Благодарение на технологията си, Nova се движи без вълнови следи и може да достигне крейсерска скорост около 55 км/ч, по-бърза от стандартните лодки. Разработена е за 25 пътници, включително място за инвалидна количка.
Влияние върху въглеродните емисии
Електрическите фериботи като Nova представляват стъпка напред в намаляването на въглеродните емисии в Стокхолм. С нарастващо значение след пандемията COVID-19, фериботите се движат към по-екологично обществено транспортно решение.
Партньорства и предизвикателства
Candela работи с Polestar, за да доставя батерии и зарядни технологии. Това партньорство е част от план за развитие на специализирани батерийни системи.
Бъдещето на електрическите фериботи
Въпреки потенциала на електрическите фериботи извън Стокхолм, първоначалните разходи за внедряване са предизвикателство. Големи круизни кораби все още разчитат на хибридни системи вместо на пълна електрификация.