Euro 7 и бъдещето на биоГНВ в тежкотоварния транспорт
Какво бъдеще за биоГНВ в тежката мобилност с бъдещата норма Euro 7?
В условията на засилено внимание върху емисиите на транспорта, биогазът и биоГНВ се явяват обещаваща алтернатива за декарбонизация. Европейските институции са насочили усилията си към електрификацията, но факти сочат към ефективност в намаляване на въглеродните емисии и чрез биогаз.
Какво е биоГНВ?
БиоГНВ е вид биогаз, използван като гориво за превозни средства, получен чрез метанизация. Във Франция, голяма част от суровините идват от селското стопанство и домакинските отпадъци.
„БиоГНВ може да декарбонизира половината от тежките превозни средства.“ — Клемент Шандон, вицепрезидент на France Mobilité Biogaz.
Потенциал за декарбонизация
Експертите предвиждат, че 10% биогаз могат да декарбонизират 50% от тежките превозни средства във Франция. Благодарение на смес от различни технологии, капацитетът на производството на газ може да достигне до 420 ТВтч.
Анализ на жизнения цикъл
Проектът на Франция за декарбонизация призовава за балансиран подход към различни алтернативни горива, включително електрическа енергия, биоГНВ и други. Жизненият цикъл анализ е критичен за точна оценка на въглеродния отпечатък, съобразявайки се с производството, използването и рециклирането на превозните средства.
Влиянието на енергийната ефективност
Според Richard Lecoupeau от 2C-Consulting, запазването на енергийните ресурси е основно предизвикателство в процеса на смяна на горивата. Замяната на дизел с една единствена енергия към момента се счита за невъзможно.
Дефицити, които трябва да се преодолеят
Производителите на камиони са изправени пред значителни предизвикателства, за да постигнат целите на Euro 7 и свързаните с него стандарти до 2025-2026 година. Новите технологии ще повлияят на цените и конкуренцията на пазара.
34 години предизвикателства за производителите
Производителите на тежки камиони трябва да адаптират двигателите си, за да намалят емисиите. ГНВ/биоГНВ двигателите са успешно въведени и могат да преминат настоящите нормативи с минимални инвестиции в сравнение с дизела.
Заключение
Бъдещето на биоГНВ в тежката мобилност зависи от архивирането на регулаторни промени в подкрепа на тази устойчива енергийна алтернатива. Успехът ще наложи синергия между индустрията, правителствата и технологиите, съобразени със съществуващите предизвикателства.