известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Euro 6e-bis- Нови изисквания за хибридните автомобили

Екип MyVe
Екип MyVe
10:00 | 08.01.2025
Време за четене: 03:45 мин.
Euro 6e-bis- Нови изисквания за хибридните автомобили

Въведение в новите регулации

Новите регулации за емисиите на автомобилите продължават да се развиват, и въвеждането на Euro 6e-bis бележи значителна стъпка напред. Тази норма, която силно влияе на хибридните автомобили, цели да оптимизира измерването на емисиите и разхода на гориво, за да отразява по-точно реалността в ежедневието. От 1 януари 2025 г. всички нови модели хибридни коли трябва да отговарят на този стандарт. Тази промяна не само засяга производителите, но и потребителите, които ще получават по-точни данни за CO2 и консумацията на гориво.

Нови методологии за измерване на емисиите

Увеличение на тестовите разстояния

Една от основните промени в новата регулация Euro 6e-bis е увеличението на разстоянието за тестовете. В момента тестовете се провеждат на база 800 километра, но с новия норматив това разстояние се увеличава на 2,200 километра. Това позволява по-подробен анализ, по-близък до реалната употреба на автомобилите. При хибридни модели този вид тестове оказват сериозно влияние върху възприятието за техния екологичен отпечатък. Проучвания показват, че с новите параметри, отчетените емисии могат да се удвоят. Например, за популярен модел отчетените емисии на CO2 нарастват от 45 г/км на 96 г/км. Тези числа оказват съществено влияние в страни с данъчни отстъпки, свързани с емисиите.

Влияние върху стимулите и пазарните стратегии

Euro 6e-bis може неблагоприятно да повлияе върху популярността на хибридните модели в страните, където данъчните стимули са пряко обвързани с емисиите. До момента те се ползваха с предимства спрямо по-мощните и пълноценни хибриди, благодарение на по-ниските си отчетени емисии. С промяната в измерванията, тази разлика ще се намали или дори изчезне. Освен това, с увеличените емисии, марки може да срещнат трудности в изпълнението на CO2 лимитите, наложени от Европейския съюз по регулациите CAFE. През периода 2020-2024 г. лимитът беше 115.1 г/км CO2, който ще стане още по-строг от 2025 г., намалявайки на 93.6 г/км. Несъответствието с тези цели води до глоби от 95 евро за всяко излишен грам на превозно средство.

Бъдещи стъпки и какво да очакваме

Euro 6e-bis няма да е последният стандарт в усилията за регулиране на емисиите. Очаква се през 2027 г. да влезе в сила Euro 6e-bis-FCM, по-строг стандарт, който ще увеличи разстоянието за тестовете до 4,260 километра. Това увеличение ще осигури данни за екологичното въздействие на хибридите при реално ползване. Тези мерки насърчават предоставянето на нормативна рамка, която по-точно да отразява ежедневното ползване на автомобилите. Това предизвиква предизвикателства както за производителите, така и за потребителите, които може да бъдат по-малко стимулирани да избират такива автомобили, ако данъчните предимства спаднат.

С всички тези изменения, автомобилната индустрия е пред смяна на парадигмата. Реалната ефективност и устойчивост ще са ключови фактори както за производителите, така и за потребителите при вземането на решение.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: