Ето какво се случва, когато подадете на Lada компресия 22:1

Що е то коефициент на компресия?
Двигателят с вътрешно горене генерира сила чрез компресиране на гориво и въздух в цилиндър, след което се запалва. Колкото по-стегнато се компресира сместа, толкова повече сила се произвежда. Това е компресионният коефициент. Повечето двигатели имат компресионен коефициент под 10:1.
Двигателят във въпросната Lada има компресионен коефициент 22:1. Творческият екип от Garage 54 реши да увеличи мощността на четирицилиндров двигател на Lada, като увеличи компресионния коефициент. В индустрията на модифицирането, увеличаването на компресията е обичайно, но обикновено се постига чрез смяна на глава или поставяне на по-здрави бутала.
„Garage 54 просто изчисти главата и завариха куп алуминиеви елементи в горната част на буталата. Изглежда законно...“
Те измериха обема на цилиндрите и създадоха форма на горивната камера, което им позволи да извършат приблизителни изчисления за компресионния коефициент, който излезе приблизително 22:1. Използвайки формата като ръководство, те добавиха алуминий върху буталата, оставяйки малко пространство за горене.
Изненадващи резултати
Изненадващо, двигателят запали и с високооктаново гориво в специален резервоар дори заработи доста добре. По време на теста на пълна газ Lada завъртя колелетата си. Но при смяната на втора предавка, се наблюдаваха проблеми като небалансиране на двигателя и детонации.
Ще опитат ли отново от Garage 54 за ултра-висок компресионен двигател на Lada? Според техните предишни експерименти, въпросът не е „дали“, а „кога“.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
