известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Електрическото бъдеще на всяка марка

Екип MyVe
Екип MyVe
12:57 | 02.06.2021
Време за четене: 16:20 мин.
Електрическото бъдеще на всяка марка

От няколко години EV-айсбергът, към който плаваме, беше до голяма степен скрит от погледа. Тази година почти всяка седмица се представя нов модел електрически автомобил, което ни илюстрира все по-очевидно мащаба на предстоящата промяна.

Представяме кратко обобщение спрямо планираните и обявените публично до момента намерения на всеки глобален автомобилен производител по света по отношение на своята електрическа гама.

Volkswagen Group:

Налични на пазара - Porsche Taycan; Audi E-Tron; Audi E-Tron GT; Volkswagen ID.3; Volkswagen ID.4; Skoda Enyaq iV; Volkswagen ID.6

Потвърдени за производство - Audi A6 E-Tron; Audi Q4 E-Tron; Audi Q6 E-Tron; Cupra Born; Porsche Macan; Volkswagen ID.Buzz

Подтикван от „Dieselgate“, както и затягане на европейските норми за емисиите, германският гигант бързо се насочва към електрически превозни средства, като те са планирани за почти всички ценови класове и практически за всички марки на компанията (вкл. Lamborghini и Bentley). Единствената марка в групата, която все още не е обявила планове за електрификация е Bugatti. Porsche наскоро увеличи дела си в Rimac и според докладите това ще проправи пътя за използване на архитектурата и технологията на хърватския производител.

Toyota Motor Corp:

Налични на пазара - Toyota BZ4X, Lexus UX300e

Потвърдени за производство - Lexus EV (не е посочено точно наименование на модела)

До 2025 г. Toyota твърди, че ще разполага в своята гама с 15 изцяло електрически автомобила, които ще се продават в световен мащаб, като седем от тях се очаква да бъдат част от семейството Beyond Zero или BZ.

Lexus ще има първата си по рода си EV-кола, електрическа версия на кросоувъра UX. От компанията твърдят, че до 2025 г. ще разполагат с „повече от 10 модела BEV, PHEV и HEV“.

Toyota е ключов привърженик на технологията за водородни горивни клетки, по която си партнира с BMW. Въпреки, че второто поколение Mirai е по-привлекателно и динамично, потенциалът за продажби остава смазан от липсата на водородна инфраструктура.

Renault-Nissan-Mitsubishi:

Налични на пазара - Nissan Leaf; Renault Twizy; Renault Twingo Electric; Renault Zoe; Renault Kangoo Electric;, Renault Master Electric; Dacia Spring

Потвърдени за производство - Nissan Ariya; Renault 5; Renault Megane E-Tech Electric

Nissan, Renault и Mitsubishi започнаха рано състезанието в електрическата ера, но рискуват да изостанат.

 

Пуснат на пазара през 2010 г. Nissan Leaf е най-продаваният електрически автомобил в света, докато не беше изпреварен през 2019 г. от Tesla Model 3.

Благодарение на револвиращия състав на изпълнителни директори алиансът наскоро разпредели задълженията за развитие между своите марки. Renault ще поеме основите на по-малките автомобили с новата CMF-B EV архитектура, която ще послужи като основа на ретро стила Renault 5. Nissan, от друга страна, разработи платформата CMF-EV за по-големи превозни средства, която дебютира с Nissan Ariya и ще служи като основа на Renault Megane E-Tech Electric. Mitsubishi пое отговорността за технологията PHEV. Като се има предвид фокуса на компанията върху развиващите се азиатски пазари, PHEV може да бъде пътят към електрически автомобили извън Европа.

General Motors:

Налични на пазара - Buick Velite 7; Chevrolet Bolt; Chevrolet Bolt EUV

Потвърдени за производство - Cadillac Lyriq; GMC Hummer EV, Hummer EV SUV

По-рано тази година GM си постави цел да се откаже от двигатели с вътрешно горене до 2035 г. Базираната в Детройт компания се стреми автомобилите, джиповете и камионите да бъдат напълно електрически или използващи „други технологии с нулеви емисии“ до 2035 година. В близко бъдеще компанията планира да пусне на пазара 30 електромобила до 2025 г.

Cadillac ще бъде първата марка, която ще бъде напълно електрическа до 2030 г.

Honda:

Налични на пазара – Honda Climo X-NV; Honda M-NV; Honda Everus VE-1; Honda E, Honda Clarity Electric

Потвърдени за производство - Acura SUV; Honda SUV (не са посочени точни наименования на моделите)

Honda планира да премине изцяло към електрически и водородни горивни клетки за своите автомобили до 2040 г. В момента компанията предлага в Китай електромобили, които са базирани на HR-V технология, като планира да пусне още 10 електрически автомобила през следващите пет години. Тези EV ще се основават на съществуващи модели и архитектури. Що се отнася до електрическите автомобили, базирани на специална EV платформа, Honda твърдят, че работят по нова платформа „e: Architecture“, която ще влезе в експлоатация през „втората половина на 2020 г.“

Stellantis:

Налични на пазара – Citroen Ami; Citroen e-C4; DS 3 Crossback E-Tense; Fiat 500; Peugeot e-208; Peugeot e-2008; Peugeot e-Traveller; Opel Corsa-e; Opel Mokka-e; Opel Zafira-e Life

Потвърдени за производство - Maserati MC20

Какви са плановете на Stellantis ще стане ясно по-късно тази или в началото на следващата година, когато компанията предостави на инвеститорите повече информация относно плановете и стратегията си за електрификация на своята гама от марки.

EV стратегията е ускорена по отношение на PSA, тъй като по-голямата част от продажбите са в Европа. Архитектурата CMP на компанията поддържа както двигатели с вътрешно горене, така и изцяло електрически мотори. Преди сливането да бъде осъществено PSA обяви, че разработва нова модулна платформа за електрически превозни средства  (eVMP), която ще дебютира в производството си през 2023 г.

Плановете за EV на Fiat Chrysler са по-скромни, като са съсредоточени около Maserati и Fiat500.

Все още не са обявени планове за Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Chrysler, Dodge, Ram и Jeep.

Hyundai Motor Group:

Налични на пазара – Hyundai Ioniq Electric; Hyundai Ioniq 5; Hyundai Kona Electric; Kia Niro Electric; Kia EV6

Потвърдени за производство - Genesis Electric G70; Genesis Electric G80; Genesis GV60

Корейският автомобилен производител си е поставил за цел да пусне 23 електрически модела на батерии и да продаде един милион електромобила до 2025 година. Седем от тези електромобили ще бъдат за Kia и има поне два за Genesis.

Новата изцяло електрическа архитектура e-GMP на автомобилния производител ще бъде крайъгълният камък на това усилие, а наскоро представените Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6 са първите, които използват тази платформа.

Jaguar Land Rover:

Налични на пазара – Jaguar I-Pace

Потвърдени за производство -

Jaguar обяви, че ще премине към изцяло EV гама до 2025 г. Все още не е ясно дали компанията ще разработи EV архитектура самостоятелно, ще я проектира съвместно с друга компания или ще използва платформа, която е разработена от трета страна.

Land Rover и Range Rover ще започнат да пускат първите си електромобили през 2024 г., като планират да имат шест в продажба до 2026 г. До 2030 г. компанията очаква да реализира 60% от продажбите си в сегмента изцяло електрически модели, а хибридите да представляват от останалата част. Двете марки ще бъдат изградени върху две различни архитектури, които не са свързани със специалната EV платформа на Jaguar.

Ford:

Налични на пазара – Ford Mustang Mach-E

Потвърдени за производство - Ford F-150 Lightning

Миналата година Blue Oval представи първия си електромобил под формата на кросоувър Mustang Mach-E, който ще се продава в Северна Америка, Европа и Китай. През 2022 г. ще го последва и току-що представения F-150 Lightning - електрическа версия на популярния пикап. Освен това, „Ford of Europe“ се ангажира да продава само електрически пътнически превозни средства на континента до 2030 г.

Mazda:

Налични на пазара – Mazda MX-30 EV

Потвърдени за производство -

Mazda изрази сериозен скептицизъм по отношение на електромобилите преди пускането на MX-30. Странният модел се продава на местно ниво с относително малък пробег от 200 км., който се генерира от батерия с мощност 38,5kWh. Усилията за електрификация изглеждат ограничени до Mazda 3 Hybrid за японския пазар, като на този етап използват технологията на Toyota.

Subaru:

Налични на пазара – Subaru Solterra

Потвърдени за производство -

Архитектурата e-TNGA на Toyota или e-Subaru Global Platform (както е известна) е разработена с помощта на Subaru. Досега е потвърдено, че платформата се ползва за Solterra. Той ще се продава в Канада, Китай, Европа, Япония и САЩ през 2022 г.

Volvo и Geely:

Налични на пазара – Volvo XC40 Recharge EV; Volvo C40 Recharge; Polestar 1; Polestar 2; Zeekr 001

Потвърдени за производство - Lotus Evija; Smart EV range

Volvo обяви по-рано тази година, че ще се превърне в марка само за EV до 2030 година. Шведската компания също работи по специална EV платформа, наречена Sustainable Experience Architecture, която ще бъде споделена с други марки в рамките на империята Geely, включително Polestar, Lynk & Co, Lotus, Proton и Zeekr.

Aston Martin:

Новият главен изпълнителен директор на Aston Martin обяви, че до 2030 г. 90% от продажбите на компанията ще се дължат на електромобилите. Първият електрически автомобил на компанията вероятно ще се появи около 2025-2026 г., ползвайки технологията на Mercedes-Benz като своя основа (немската компания притежава около 20 процента от британската марка). Преди това Aston Martin ще представи хибридни варианти на някои от автомобилите си, като отново ще заимства технологии от Mercedes-Benz. Интересното е, че бензиновите модели ще продължат да съществуват.

Ferrari:

Налични на пазара – не е посочено точно наименование на EV

Потвърдени за производство -

През следващите няколко години Ferrari ще се опита да преодолее две табу теми до този момент в компанията. Първо, ще представи първият си кросоувър, а през 2025 г. и първият EV.

Mercedes-Benz:

Налични на пазара – Mercedes-Benz EQC; Mercedes-Benz EQA; Mercedes-Benz EQB; Mercedes-Benz EQS; Mercedes-Benz EQV

Потвърдени за производство - Mercedes-Benz EQE; Mercedes-Benz EQE SUV; Mercedes-Benz EQS SUV; Mercedes-Benz EQT

Компанията стартира с EQC, EQV, EQA и EQB, които взаимстваха съществуващи модели - съответно GLC, V-Class, GLA и GLB, но и добавиха някои специфични за EQ стилни функции, за да обърнат внимание на електрическото задвижване. Тази стратегия спечели време на Daimler, за да може да разработи нова архитектура за електрически превозни средства, наречена MEA. Тя дебютира с производството на седана EQS. В близко бъдеще към него ще се присъединят и EQS SUV, EQE и EQE SUV.

BMW:

Налични на пазара – BMW i3; BMW i4; BMW iX; BMW iX3; Mini Electric

Потвърдени за производство - BMW iX1; BMW i5; BMW i7; Mini Countryman Electric

Историята на BMW е подобна на Renault-Nissan. Компанията беше един от първите защитници на електрическите превозни средства, когато пусна странния i3 през 2013 г., който не впечатли със своите продажби.

Подтиквана от регулациите и нейните конкуренти баварската фирма поднови ангажимента си към електрическите автомобили. Целта е да ползват текущите производствени мощности, докато не бъде завършена новата специализирана EV архитектура през 2025 година, наречена „Neue Klass“.

Докато BMW все още няма план да се захване с изцяло електрически автомобили, Mini ще продава само електромобили до "началото на 2030".

Преминавайки към другия край на ценовия спектър, Rolls-Royce ще премине директно от двигателите с вътрешно горене към EV. Неговият първи електрически модел ще се произведе в „рамките на това десетилетие" според изпълнителният директор Torsten Müller-Ötvös, като ще се основава на съществуващите модели Phantom, Ghost и Cullinan. Въпреки това, двигателите V12 ще продължат да се произвеждат поне до 2030 г.

Tesla:

Налични на пазара – Tesla Model S; Tesla Model 3; Tesla Model X; Tesla Model Y

Потвърдени за производство - Tesla Roadster; Tesla Semi; Tesla Cybertruck

Каквото и да си мислите за лудориите на Илон Мъск, няма съмнение, че Tesla е доказала наличието на пазар за бързи и технологично напреднали електрически превозни средства. Model S, който беше пуснат на пазара през 2012 г. наскоро получи фейслифт и редизайн на интериора, но не изглежда, че се разработва модел от второ поколение. Вместо това, компанията разширява своята продуктова гама с авангардния Cybertruck, нов Roadster с време от 0-100 км./ч. за около 2,0 секунди и камион Semi. В допълнение към тези нови модели, Tesla работи за подобряване на технологията на батериите и опростяване на производството.

Споделете статията в:

# Hashtag

#Новини за Fiat #Новини за #Новини за BMW #Новини за Lamborghini #Новини за Hyundai #Новини за Volkswagen #Новини за Ford #Новини за Honda #Новини за Citroen #Новини за Skoda #Новини за Jaguar #Новини за AUDI #Новини за Mitsubishi #Новини за Renault #Новини за Peugeot #Новини за Lancia #Новини за Porsche #Новини за Jeep #Новини за Cupra #Новини за Rimac #Новини за Bentley #Новини за Bugatti #Новини за Toyota #Новини за Lexus #Новини за Nissan #Новини за GM #Новини за Buick #Новини за Chevrolet #Новини за Cadillac #Новини за Hummer #Новини за Acura #Новини за Stellantis #Новини за DS #Новини за Opel #Новини за Maserati #Новини за Alfa Romeo #Новини за Chrysler #Новини за Dodge #Новини за RAM #Новини за Kia #Новини за Genesis #Новини за Land Rover #Новини за Range Rover #Новини за Mazda #Новини за Subaru #Новини за Volvo #Новини за Geely #Новини за Polestar #Новини за Zeekr #Новини за Lotus #Новини за Smart #Новини за Lynk & Co #Новини за Proton #Новини за Aston Martin #Новини за Ferrari #Новини за Mercedes-Benz #Новини за Mini #Новини за Rolls-Royce #Новини за Tesla #Новини за Dacia