Електрическите пътища проправят пътя за по-малки автомобилни батерии
Ако електрическа кола се зарежда по време на шофиране, размерът на батерията може да бъде намален с до 70%, а натоварването на електрическата мрежа може да се разпредели през деня.
Зареждането в движение е подходящо за повечето хора, но не за всички. Това показва ново проучване от Технологичния университет Чалмърс, Швеция, където за първи път изследователите комбинират така наречената електрическа пътна система с моделите на шофиране в реалния живот на шведските шофьори
Шведското правителство предложи забрана на новите бензинови и дизелови автомобили от 2030 г., за да се намалят емисиите на въглероден диоксид. Същите тенденции се наблюдават в цяла Европа, както се вижда от бързо нарастващите продажби на електрически превозни средства. С напредването на това развитие нарастват и предизвикателствата, включително неравномерното натоварване на електрическата мрежа и къде да се зареждат електрическите превозни средства.
Различни начини за зареждане на превозни средства в движение
Няколко страни, включително Швеция, Дания и Германия, тестват дали електрическата пътна система (ERS) може да се използва за електрификация на пътните мрежи. ERS зарежда движещи се превозни средства или с примки в или до пътя, или с кабели, окачени над превозни средства, подобно на трамваите и влаковете. Всички варианти означават, че превозните средства не трябва да бъдат паркирани, за да се заредят, и има по-малко нужди от големи батерии, съхраняващи енергия, за да се преодолее „безпокойството за пробег“, термин, отнасящ се до страха или загрижеността от преживяванията на водача на електрически автомобил относно разстоянието, до което електрическият им превозното средство може да се движи, преди батерията да трябва да се зареди.
Сега изследователи от Chalmers са използвали данни от над...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://autozona.bg