Електрически превозни средства: Stellantis бие тревога

Предизвикателства в електрификацията на транспортните средства в Европа
"Имаме математическа невъзможност да изпълним изискванията за CO2 емисиите." — Жан-Филип Импарато, ръководител на Stellantis за Европа.
Ръководителят на Stellantis за Европа, Жан-Филип Импарато, представя четири предложения за излизане от кризата с регулирането на CO2. Европейските правила от 1 януари 2025 г. установяват нови стандарти за емисии: 153,9 г CO2/км за търговските превозни средства, в сравнение с 181,1 г през изминалата година.
Заплахата от затваряне на заводи
Stellantis стои пред двойна заплаха: финансови санкции от 2,6 милиарда евро и социални последици при намаляването на автомобилите с вътрешно горене. Това може да доведе до затваряне на заводи и съкращаване на работна сила в места като Орден, Вико, Гливице и Руселсхайм.
Преглед на предложенията на Stellantis
Импарато предлага следните стъпки за облекчаване на кризата:
- Комбиниране на емисиите от автомобили и търговски превозни средства за смекчаване на средните стойности.
- Подмяна на парка с нови технологии, различни от електрическите.
- Въвеждане на "CO2 бонус" за леки модели.
- Създаване на благоприятна регулаторна рамка за производство на малки електрически автомобили в Европа.
Компании като Renault, Mercedes, BMW и Volkswagen също подкрепят някои от тези предложения. Правителствата на Франция, Германия и Италия обмислят гъвкавост в регулациите, а за през лятото може да бъде предложено по-ранно облекчаване на стандартите за CO2.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
