Експериментален двигател използва едновременно бензин и дизел
Както доказаха Infiniti и Mazda, в двигателя с вътрешно горене все още могат да се правят много иновации. Една от най-дивите концепции, които сме виждали, се нарича Reactivity Controlled Compression Ignition (RCCI) и може просто да е свещеният граал на вътрешното горене. Защо? Той използва бензин и дизел за постигане на невероятни нива на ефективност.
Този двигател засега живее само на тестов стенд, както обяснява Джейсън Фенске от Engineering Explained. Това е концепция, разработена от Университета на Уисконсин-Медисън, която при лабораторни тестове е постигнала 60 процента топлинна ефективност. Това означава, че този двигател преобразува 60 процента от използваното гориво в енергия, вместо да губи енергия – много по-голям брой от всеки автомобилен двигател, произвеждан днес. За контекст, Toyota има нов 2,0-литров четирицилиндров двигател, който постига забележителна термична ефективност от 40 процента, докато силовият агрегат F1 на Mercedes-AMG постига 50 процента.
RCCI използва два горивни инжектора на...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://autozona.bg