ДВГ под заплаха- Европа с планове за промяна на автомобилния пейзаж
Германската опозиция поставя под въпрос европейския план
Решението за прекратяването на производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. предизвиква значителна съпротива. Христиандемократическият съюз в Германия е против и пренася съпротивата на европейско ниво. Главният въпрос е дали това решение ще се промени.
Аргументи срещу края на двигателя с вътрешно горене
Спирането на двигателите с вътрешно горене ще има предсказуемо въздействие върху вредните емисии, тъй като около 15% от общите вредни емисии в Европа идват от тях. Замяната им с електромобили би могло да намали CO2 с до 7,5%, но този процес може да продължи десетилетия. Това може да бъде твърде късно за опазването на климата.
Общественото мнение
Анкета на Autoscout24 показва, че 44% от анкетираните се изказват за пълна отмяна на забраната, докато 26% предпочитат нейното удължаване. Само 17% искат забраната да вступи в сила както е планирано, докато 7% искат забраната да влезе в сила преди 2035 г.
Планът „Във форма за 55“
Според плана на ЕС „Във форма за 55“ емисиите трябва да бъдат намалени до 2030 г. с 55%, а климатичната неутралност да бъде постигната до 2050 г. Така се планира пълно намаляване на CO2 още през 2035 г.
Гласуването на Европейския парламент
Европейският парламент гласува наредбите за CO2-емисиите през февруари 2023 г. Първоначално изключения се предвиждаха за автомобили със специален режим като линейки или пожарни автомобили, както и за производители с по-малко от 10,000 автомобила годишно.
Извод
Планираната забрана за автомобили с двигатели с вътрешно горене има както положителни, така и негативни страни за водачите. Запитаното е дали ще преминат към електромобили в следващото десетилетие. За мнозина това не изглежда вероятно, но за тези, които вече ползват електромобили, забраната не представлява особен интерес.