Dekra: Стълбчетата на пътя представляват сериозна опасност!
Dekra тества безопасността на товарните електрически велосипеди
За доклада за безопасност на движението на Dekra за 2024 г., озаглавен "Пространства за движение за хора", бяха проведени краш тестове с товарен електрически велосипед. Тестовете включваха сблъсък срещу гъвкав и твърд стълб. Разположението на предмети като светофари, осветителни стълбове и пътни знаци играе ключова роля, но може да доведе и до произшествия.
„В същото време обаче те могат да представляват препятствия, които водят до инциденти или влошават последствията от инциденти“, обяснява Маркус Егелхааф, изследовател на инциденти от Dekra.
Промени в инфраструктурата за по-голяма безопасност
През последните години зоните за движение са насочени към активна мобилност с акцент върху маркирането на велосипедни алеи и пешеходни пътеки. Често се използват и бариерни стълбове, които подобряват видимостта при всякакви атмосферни условия и предотвратяват злоупотребата с инфраструктурата.
Резултати от краш тестовете
Във визуализация на рисковете от твърдите колчета, Dekra проведе тест с електрически товарен велосипед с 25 км/ч скорост на сблъсък. При сблъсъка с твърд стълб манекенът беше изхвърлен и моторът преобърнат.
„В реална ситуация на шофиране, пътникът би претърпял сериозни наранявания“, казва Маркус Егелхааф.
При противопоставяне с гъвкав стълб, тестовете показаха, че манекенът остана в безопасност на седлото без значително забавяне.
Предимства на гъвкавите стълбове
Егелхааф подчертава: „Гъвкавите стълбчета минимизират щетите както на инфраструктурата, така и на ударното превозно средство.“ Същевременно, те предоставят по-добра защита за велосипедистите и е-скутерите.