Mercedes In-Drive планира иновации със спирачки в електрическия мотор
Mercedes-Benz представя "спирачка на бъдещето"
Mercedes-Benz планира фурор в проектирането на спирачни системи за бъдещите си електромобили. Техните инженери в Германия демонстрираха на Motor Authority новата си концепция In-Drive, която премества спирачките отзад на колелата в корпуса на електрическия мотор. Вътрешно това се нарича "спирачка на бъдещето".
Спирачна система с триене
Въпреки иновацията, In-Drive остава спирачна система, базирана на триене с накладки и метални ротори. Цялата система е запечатана и интегрирана в корпуса на задвижващата единица на електромобила. Ротор и накладка обхващат електрическия мотор в металния корпус. За охлаждане без въздухопровод се използва водно охлаждане, като се експериментира с различни течности и вискозитети.
„Само около 2% от спирането при електромобили е механично, докато 98% може да бъде управлявано чрез регенеративно спиране“, споделя инженерният екип на Mercedes.
Ползи и потенциални предимства
Сегашният модел EQS може да преработва до 290 kW чрез регенеративната спирачна система, докато бъдещият модел за 2026 CLA-Class EV ще възстановява 200 kW. Обмислено е системата да бъде проектирана за цял живот на автомобила, който Mercedes определя като 15 години или 300,000 километра.
Преместването на спирачната система към центъра на автомобила ще намали неносещата маса, подобрявайки управляемостта. Системата има и потенциал за по-дълъг живот на накладките, което може да доведе до по-ниски работни разходи.
Финансов аспект и бъдещее развитие
Сега системата In-Drive е по-скъпа от традиционните спирачки. Целта обаче е да се намалят разходите, така че те да станат равностойни с традиционните спирачни системи. Mercedes-Benz инвестира в тази иновация, готова да трансформира бъдещето на електрическата мобилност, като предложи нови възможности за повишаване на ефективността и намаляване на разходите за поддръжка.