Daihatsu представя концепта Mira e:S Turbo на Tokyo Auto Salon 2025
Концептуалният модел може да бъде произведен като GR-брендирана версия
Daihatsu обяви участието си на Auto Salon в Токио през 2025 г., като ще представи концепцията на Mira e:S Turbo, включваща спортен двигател с турбокомпресор и емблеми на Gazoo Racing. Тази спортна беземисийна кола, показана във вид на концепт, ще бъде съпроводена от два състезателни автомобила и няколко кей вана с различни модификации.
Готова за производство
Концепта Mira e:S Turbo е описана като „спортивна кола от начален клас“, която има за цел да разширява хоризонтите на моторните спортове и да предоставя удоволствие от шофирането на всеки. Поради това се очаква тази концепция да премине в производство с визията си, готова да завладее улиците в Япония.
Рали корени
Mira e:S Turbo е базирана на втората генерация от 2017 г. Заедно с Toyota Pixis Epoch и Subaru Pleo Plus, концептът се отличава с редизайниран преден бъмпер със спортни въздуховоди, уникален заден бъмпер и декорации по страничните крила. Автомобилът е с дължина 3,395 мм и разполага с BBS алуминиеви джанти и спортни седалки в кабината.
Подобрения в двигателя
Най-важното е, че малкият 660 куб. см трицилиндров двигател е усъвършенстван с турбокомпресор. Макар Daihatsu да не разгласява мощността, подобен двигател в Copen предоставя 64 к.с., които са значително повече от стандартния Mira e:S.
Промени в предавателната система
Друга важна промяна е поставянето на петстепенна механична предавателна кутия вместо CVT, която е единствената опция в Mira e:S. Спрямо подобреното GR означение, Mira e:S Turbo вероятно ще разполага с по-спортно шаси от отдел Gazoo Racing.
Daihatsu разкрива още модели и концепции на своето участие в Auto Salon, характеризирани от иновации и готовност да отговорят на нуждите на общността и ежедневието.