CATL и BYD на върха: Как двата гиганта за батерии сразяват конкуренцията
Китайски лидери в производството на батерии
В октомври 2024 г. Китай продължава да води в сектора на производството на батерии за електрически автомобили, с производство от 59,2 GWh, което представлява увеличение от 51% в сравнение с октомври 2023 г. Двете водещи компании – CATL и BYD – контролират около 70% от китайския пазар.
CATL и BYD доминират
CATL произвежда 25,32 GWh през октомври, заемайки 42,78% от пазара. BYD следва с 15,82 GWh и 26,73% пазарен дял. Тези два гиганта заемат общо 69,51% от пазара. Същевременно, следващите най-големи производители събират само остатъци от този пазарен среда. За пример, BYD има по-голям пазарен дял от следващите осем компании в топ 10.
„BYD, разположена на второ място, има по-голям пазарен дял от осемте други компании в топ 10 взети заедно.“
Калб и другите конкуренти
Калб се нарежда на трето място с 6,61% от пазара. Следват Gotion с 5,2% и SVOLT Energy с 3,2%. Далеч зад тях е Farasis Energy, което сътрудничи с германската компания Mercedes, въпреки че има само 0,43% пазарен дял. Това е достатъчно, за да попадне в топ 15.
Доминиране на LFP батериите
“LFP” батериите преобладават на пазара с 79,4% дял в октомври, или 47 GWh, което представлява 75% увеличение. Тези батерии изместват други типове клетки като NMC или NCA, чийто дял сега е само 20,6%, или 12,2 GWh..