BMW Връща Абонаментните Услуги в Автомобилите
BMW въвежда абонамент за адаптивни фарове
Миналата година BMW оттегли решението си да предлага абонаменти за подгряване на седалки. Това стана след като множество автомобилни производители започнаха да разглеждат финансовите ползи от поставянето на хардуер, който вече е оборудван на автомобила, зад повтарящи се платени стени. Въпреки че почти всяка марка тестваше водите на абонаментно-базираните функции, германските производители бяха най-агресивни и затова получиха най-голямо недоволство. В крайна сметка, натрупаното срамуване принуди индустрията да се оттегли. Но намерението да се нормализират абонаментите остана и BMW оттогава реши да предлага месечни такси за адаптивни фарове — нещо, което бихте очаквали от луксозна марка да предлага по подразбиране.
BMW възобнови натиска си за абонаментни услуги още през януари, когато новини изтекоха, че планира да добави мощност към някои от своите изцяло електрически модели в замяна на годишна такса от $1,200. Хората веднага се раздразниха и толкова се ядосаха, че светът изглежда забрави, че Mercedes-Benz всъщност прави същото от известно време. Независимо от това, баварската марка отново се държи неразумно, като предлага надграждания по въздуха, включващи абонамент за адаптивни фарове.
За да сме ясни, BMW (като много други автомобилни производители) вече позволява на клиентите да закупуват надграждания за автомобила, използвайки неговите свързаностни функции. Въпреки че тези неща вероятно биха били предоставени безплатно преди десетилетие, те обикновено са ограничени до персонализационни функции или надграждания на услуги, които автомобилът не е получил от завода. Но елементи като подгряване на седалки и адаптивни фарове са функции, които са оборудвани на автомобила преди покупката му, което означава, че BMW се опитва да ви накара да купите нещо, което технически вече притежавате.
Приложението MyBMW и BMW’s ConnectedStore са се развили много през последните години и помагат за нормализиране на нещо, което в крайна сметка е предназначено да накара клиентите да плащат повече за услуги, които преди или не биха имали достъп до тях, или биха били включени в оригиналната MSRP.
Авто изданието AutoEvolution разгледа темата и я намали до проблем с обществените отношения, което е частично вярно, но и напълно нелепо. BMW е решило, че е по-икономично да строи автомобили с повече инсталирани функции и след това да се опитва да таксува клиентите, които искат да ги отключат. Чрез това, марката намалява режийните разходи, като оптимизира производствения процес. Но това също така стимулира марката да деактивира оборудването и след това да го постави зад повтаряща се платена стена.
Добрата новина е, че автомобилните производители не изглежда да постигат голям напредък с абонаментите. Според Kelley Blue Book, въпреки че индустрията вижда плановете за плащане на функции като изключително печеливши, има сериозни трудности да ги нормализира. Повечето хора вече са изтощени от абонаменти за други услуги, които нямат нищо общо с автомобилите, като добавят, че шофьорите също не са склонни да се включват в месечни или годишни такси за оборудване, което вече очакват да бъде на автомобила им. Последният проблем беше, че цените на автомобилите са се увеличили през последните години и хората просто имат по-малко разполагаем доход като цяло.