BMW скача с 19.1% в продажбите на електромобили
Продажби на BMW Group през 2024: спад и ръст в електрическите автомобили
BMW Group обяви, че през първите девет месеца на 2024 година продажбите на марките BMW, MINI и Rolls-Royce достигат 1 754 158 единици. Това представлява спад от 4.5% в сравнение със същия период на предходната година.
Ръст в електрическите автомобили
Въпреки общия спад, продажбите на изцяло електрически автомобили (BEV) на групата се увеличават с 19.1%, достигайки 294 054 автомобила. От тях 266 151 са с марката BMW, което е ръст от 22.6%.
Данни по марки
BMW отчита 1 583 485 продажби, което е спад от 2.3%. Продажбите на BMW M се увеличават с 2.0% до 146 574 единици. MINI, в процес на обновяване на гамата, регистрира 166 703 продажби (-20.9%), а Rolls-Royce отчита 3 970 единици (-12.8%). BMW Motorrad записва стабилност с 163 436 продажби (-0.9%).
Коментар на ръководството
"Нашите изцяло електрически автомобили печелят клиенти по целия свят, както се вижда от значителния двуцифрен ръст на продажбите на BEV през първите девет месеца на годината", споделя Йохен Голер, член на управителния борд на BMW AG. Той допълва, че марката BMW увеличава пазарния си дял в Европа въпреки предизвикателните условия.