BMW Group с впечатляващ 25% ръст на продажбите на електромобили
Успехът на BMW Group през първото полугодие
BMW Group отбелязва значителен успех в продажбите на своите напълно електрически модели (BEV) и премиум модели BMW и BMW M през първото полугодие на 2024 г. Марките BMW, MINI и Rolls-Royce регистрират 24,6% увеличение на доставките на BEV, достигайки 190 614 напълно електрически превозни средства. BMW заема трето място в световен мащаб с почти 180 000 доставени BEV.
Продажби и доставки
Общо, BMW Group доставя на клиенти 1 213 276 автомобила от всички марки между януари и юни 2024 г., достигайки същото ниво като предходната година (2023 г.: -0.1%; Q2: 618 743 броя; -1.3%). В предизвикателна среда компанията доказва своята устойчивост и потвърждава годишните си насоки след първите шест месеца на годината.
Финансови резултати
BMW Group отчита марж на автомобилния EBIT от 8,6% (Q2: 8.4%) през първата половина на 2024 г. При изключване на амортизацията, свързана с BBA, маржът в автомобилния сегмент достига 9,6% (второто тримесечие: 9.4%). Компанията продължава да инвестира значително, укрепвайки своята иновативна мощ и подобрявайки бъдещата си гама модели.
Стратегически инвестиции
„BMW Group се стреми да бъде лидер в иновациите. Днес инвестираме повече от всякога, особено в автомобилите на NEUE KLASSE и в иновативните технологии. Продължаваме напред с дигитализацията и електрификацията на нашите заводи и въвеждането на по-ефективни процеси за нашия оперативен бизнес. Бъдещето на компанията вече започна, стъпка по стъпка“, казва Валтер Мертл, член на Управителния съвет, отговарящ за финансите. „Поддържаме курс на печеливш растеж, систематично управляваме разходите си и повишаваме ефективността си чрез дигитализация и приложения за изкуствен интелект.“