Автосалон Париж 2024: Китайските коли – иновации без собствено лице
Китайските марки на автосалона в Париж
На автосалона в Париж, китайските марки заеха централно място, демонстрирайки технологичната си мощ. Въпросът обаче остава: дали този технологичен изблик е пътят към завладяването на Европа?
Демонстрации на Aito
Аито представи своите SUV модели - M5, M7 и M9, подкрепени с технологии като Gigacasting. Презентациите на технология обаче не привличаха особено вниманието, за разлика от автосалоните в Китай.
В подобен дух, фаровете на M9 впечатлиха с проектиране на видео върху стена, но същевременно пораждаха въпрос: „наистина ли това е необходимо“? Фаровете, с милиони пиксели, предлагат други полезни функции, като помощ при шофиране и навигация.
Конкуренция и иновации в Китай
Китайските автомобилни производители се конкурират помежду си с иновации: автомобили, които са полу-амфибийни, или имат авангардни функции като самостоятелно маневриране и изграждане на 3D съобщения.
„Автономните системи на ниво L2+ и новите батерии с ултра-бързо зареждане са някои от смислените иновации.“
Идентичност или просто технология?
На китайския пазар, тази стратегия дава резултати — през октомври, китайските марки заемат над 60% от регистрациите. При електромобилите делът е 90%. В Европа обаче, клиентите са различни.
Европейските клиенти църтят на историята и идентичността на марката, което китайските производители все още не успяват да разберат. Bentley с по-малко технологии, но с уникалната си история, е пример как историята има своето значение.
Успешни примери и бъдещи задачи
Успешен пример на европейския пазар е марката MG, която тази година чества 100 години и пуска нов родстър.
Китайските производители следва да разбират европейския клиент и неговите предпочитания. Това е ключът към успеха им в Европа.