Audi ще запази гъвкавост в производството на двигатели с вътрешно горене

Компанията се приспособява към променящите се пазарни условия
Audi реши да запази гъвкавостта си в производството на двигатели с вътрешно горене (ДВГ) за следващите 7 до 10 години. Тази стратегия идва след решението на предишното ръководство да прекрати производството на ДВГ през 2033 г. Гърнот Долнер, главният изпълнителен директор на Audi, заяви, че компанията ще следи пазарните условия преди да вземе окончателни решения за бъдещето си.
„Audi лансира от 2024 до 2026 г. напълно нова гама от вътрешни двигатели и плъгин хибридни превозни средства, което ни дава пълна гъвкавост за поне още седем до десет години, като след това ще видим как се развиват нашите пазари.“
Решението за удължаване на производството на ДВГ ще засегне и бъдещите модели RS на Audi Sport подразделението, като се очаква новото поколение RS6 да бъде със плъгин хибридна конфигурация. Също така, участието на Audi във Formula 1 може да вдъхнови бъдещи автомобили.
Според Долнер, Audi няма да създава собствена версия на малките електрически модели, като VW ID.2, Skoda Epiq и Cupra Raval. Все пак се работи върху електрически автомобил с размер на A3, който ще дебютира през 2026 г. Вашето внимание ще бъде насочено към A3 и Q3, които ще бъдат входни модели в Audi, след прекратяване на A1 и Q2.
Audi ще води разработката на хардуерни и софтуерни архитектури за по-големи модели на VW Group. Това включва и предстоящата Scalable Systems Platform (SSP), която ще бъде налична в периода 2027-2028 г. Платформата първоначално е била замислена като електрическа, но наскоро беше разкрито, че ще е съвместима и с ДВГ.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
