Ауди представя уникален 16-цилиндров супер седан от 30-те години, който никога не е бил произвеждан
Революционен спортен седан от Auto Union дебютира на фестивала на скоростта в Гудууд
През 30-те години на миналия век, предшественикът на Audi, Auto Union, проектира 16-цилиндров спортен седан, но никога не го произвежда. Деветдесет години по-късно, този автомобил най-накрая направи своя публичен дебют на Фестивала на скоростта в Гудууд през 2024 г. Auto Union Type 52, известен още като Schnellsportwagen, е предназначен да бъде високопроизводителен пътен автомобил, създаден от сливането на Audi, DKW, Horch и Wanderer през 1932 г.
Историческо наследство и дизайн
Заедно с Mercedes-Benz, Auto Union доминира преди Формула 1 състезанията за Гран При през 30-те години на миналия век. Двата германски автомобилни производители помитат конкуренцията със своите Silver Arrows, с метална каросерия, за да спестят тегло. Историята показва, че успехът на Сребърните стрели е бил пропаганден преврат за нацисткия режим, който идва на власт приблизително по същото време, но това не се е пренесло върху пътните автомобили.
Технически характеристики
Дизайнерският офис на Porsche, сътрудничещ с Auto Union, започва да скицира Type 52 в края на 1933 г. с намерението да го продава на клиенти за пътни състезания на дълги разстояния като Mille Miglia или състезания за издръжливост като 24-те часа на Льо Ман. Планиран е прототип, но проектът е изоставен през 1935 г. Този седан е оборудван със средно монтиран V-16 мотор с компресор от състезателна кола Auto Union Type A. С работен обем от 4,3 литра, двигателят е предназначен да работи с по-ниска компресия и по-малко форсиране от състезателната версия, но все пак е щял да задвижи Type 52 до максимална скорост от 200 км в час.
Модерна реплика
Сега Audi възложи на британската фирма Crosthwaite & Gardner, която поддържа и историческия автопарк на автомобилния производител от състезателни коли Silver Arrow, да построи модерната реплика. Направени са някои промени, включително смяна с 6,0-литров V-16 с компресор, подобен на състезателната кола Auto Union Type C от 1936 г. Той работи със смес от 50% метанол, 40% супер безоловен бензин и 10% толуол. Това повишава мощността от първоначалните 197 к.с. до 512 к.с.
Финални детайли и дебют
Завършеният автомобил е дълъг над 6 метра, има място за трима души (шофьорът седи в средата, в стил McLaren F1), две резервни гуми и багаж в своята опростена форма. Той е управляван в Гудууд от деветкратния победител в Льо Ман Том Кристенсен и състезателния ветеран Ханс-Йоахим Щук, чийто баща Ханс Щук е карал автомобили за голямата награда на Auto Union през 30-те години на миналия век.