Aston Martin залага на интелигентните Cyber Tires на Pirelli

Системата изпраща данни към автомобила, но връзките с Китай може да блокират пазара в САЩ
Aston Martin обяви, че следващите ѝ спортни автомобили ще бъдат оборудвани с Pirelli Cyber Tire. Тази технология събира данни от пътя и ги изпраща директно към електронните системи на колата. Така возилото може незабавно да коригира настройките на шасито и задвижването. В САЩ обаче технологията може да бъде забранена, заради собствеността на Pirelli от китайската Sinochem.
Как работи Cyber Tire
Сензор се монтира от вътрешната страна на протектора. Той следи промените в радиуса при различно натоварване. Данните се предават чрез Bluetooth към бордовия компютър. Софтуерът отчита скорост, налягане, температура и износване. Резултатът е точна картина на сцеплението в реално време.
Системата предвижда аквапланинг и други рискови ситуации. Автомобилът автоматично настройва стабилността, окачването и силовото предаване. Безопасността се повишава, а динамиката остава оптимална при всякакъв път.
От прототип към серийно производство
Pirelli показа Cyber Tire през 2021 г. Моделът Pagani Utopia вече използва системата, но производството е ограничено. Aston Martin е първият по-голям производител, който внедрява решението. Анализатори очакват и други марки, както и конкуренти сред гумопроизводителите, да въведат подобни функции.
Американското законодателство ограничава продажбата на "свързан" хардуер с китайско участие. Pirelli е 37 % собственост на Sinochem. Регулаторите вече разглеждат случая. Това може да забави или спре достъпа до Cyber Tire на един от най-големите пазари.
Cyber Tire обещава по-добро сцепление, адаптивно управление и допълнителна сигурност. Внедряването в моделите на Aston Martin е значима крачка към масовата употреба на интелигентни гуми. Въпреки това политическите рискове остават ключово предизвикателство за глобалното разпространение на технологията.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
