Aston Martin: Регулациите за емисии убиват V-12

Ентусиастите искат мощност
Миналата година Алекс Лонг, Директор на Продуктовата Стратегия на Aston Martin, сподели простата истина, че ентусиастите искат големи двигатели. Колкото по-голяма е задвижващата система, толкова по-добра е емоционалната връзка между шофьора и автомобила. Въпреки това, времето за тези "динозаври" на автомобилната индустрия изтича.
Бъдещето на V-12 двигателя
Генералният директор на Aston Martin, Адриан Холмарк, заяви в списание Drive, че доставките на легендарния V-12 двигател ще приключат до края на 2028 г. Големият бензинов двигател вероятно ще бъде прекратен около 2030 г. Въпреки усилията на компанията да подобри моторите с вътрешно горене така, че да отговарят на екологичните норми, краят е неизбежен.
„Виждаме последния напън на V-12-те в автомобилната индустрия“ — Адриан Холмарк.
Компанията има известна гъвкавост чрез дерогации за нискотиражни продукти в различни части на света. Ако регулациите останат неизменни през следващите години, Aston Martin предвижда, че вероятно ще продаде своя последен V-12 автомобил след около пет години.
Последните V-12 автомобили на пазара
Цитирани са няколко производители, които все още използват дванадесет цилиндрови двигатели. Например, Ferrari интегрира 6.5-литрови агрегати в моделите 12Cilindri и Purosangue. Подобно, Lamborghini използва такива двигатели в моделите Revuelto. Mercedes предлага дванадесетцилиндрова версия за S-Class в Maybach.
BMW не предлага 7 Series с V-12 от няколко години, но вариация на двигателя продължава да работи в Rolls-Royce Ghost, Cullinan и Phantom. Гордън Мъри Аутомотив също заслужава споменаване, въпреки че моделите T.33 и T.50 са разпродадени. Същото важи и за Астън Мартин Valkyrie.
Въпреки че съвременните V-12 двигатели привличат купувачи, те постепенно ще изчезнат от пазара. Изискванията за намаляване на емисиите на парникови газове не оставят друг избор освен иновации в електрическата мобилност.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
