Mercedes обявява „най-голямата продуктова офанзива в историята си“

18 нови модела стартират през 2025 г.
Mercedes отчита спад на продажбите, но планира масивно разширяване на гамата. През 2024 г. продажбите намаляват с три процента. За първите шест месеца на 2025 г. спадът е 6,2 % спрямо същия период на 2024 г. Въпреки това компанията подготвя 18 нови модела само за 2025 г.
Продажбите отслабват, плановете се засилват
- Търсенето се свива, но стратегията остава агресивна.
- Документ до инвеститорите описва „най-голямата продуктова програма в историята на Mercedes-Benz“.
- Два от планираните модели вече са представени – CLA Shooting Brake с бензинов и електрически вариант.
Какво идва в сегмента "Entry"
- Един изцяло нов бензинов модел.
- Две EV предложения, насочени към компактния клас.
"Core" класът се готви за обновяване
- C-Class и GLC получават средносрочни фейслифти.
- Очакват се и изцяло електрически версии на двата модела.
"Top End" клас
- Четири бензинови или дизелови премиери.
- Пет електрически премиери.
- Фейслифтове за S-Class и EQS.
„Инвестирахме много повече в обновяването на новия S-Class с ДВГ, отколкото обичайно при фейслифт.“ — Ола Келиениус, главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz.
Какво следва през 2027 г.
- Един бензинов модел в Entry.
- Два бензинови версии в Core.
- Пет бензинови или дизелови предложения в Top End.
- Шест нови електромобила, включително пет във върховия клас.
Нови попълнения извън фейслифтите
- Потвърдени са електрическите CLA, CLA Shooting Brake, C-Class EV, GLA EV и GLB EV.
- Подготвя се по-малък „Little G“ като компактна версия на култовия Geländewagen.
AMG добавя мощ и ток
- Първите изцяло собствени AMG EV модели идват след GT XX концепта.
- Очаква се и свързаният високопроходим вариант.
- Нов V-8 двигател пристига през 2027 г. и ще остане поне до средата на следващото десетилетие.
- Бъдещето на C63 остава неясно; възможен е преход към шестцилиндров C53.
Mercedes планира общ дизайнерски език за ДВГ и електрически модели. Марката ще се откаже от силно аеродинамичните EQ линии, тъй като стратегията не носи очакваните ползи.
Mercedes навлиза в решаващ период. Въпреки съществуващия спад в продажбите, марката подготвя мащабна гама от обновявания и нови модели. Програмата обхваща всички сегменти и комбинира двигатели с вътрешно горене с широка гама от електромобили. Компанията се цели в пазарно възстановяване чрез разнообразие и технологични иновации.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
