Alfa Romeo се отказва от пълната електрификация
Променена стратегия за енергийни източници
Шефът на Alfa Romeo в САЩ, Крис Феуел, потвърди промяната в стратегията на компанията от чисто електрическа към „многоенергийна“, споделят нашите партньори от AUTOZONA.BG. Това беше обявено след среща с дилъри на изложението на Националната асоциация на автомобилните дилъри на 26 януари. Според него, „преходът от това, което беше стратегия за пълна електрификация за Alfa, към такава, която е многоенергийна“, е най-важното в продуктово-технологичната пътна карта на компанията.
Причини за промяната
Италианският производител, част от групата Stellantis, е преразгледал своите планове поради притесненията на дилърите от САЩ. Те се опасяват за жизнеспособността на своята мрежа на фона на ниски продажби на само електрически превозни средства (BEV). Alfa Romeo има 110 дилъра в Америка и с портфолио само за BEV би било трудно те да оцелеят.
Нови модели и платформи
Продажбите на Alfa Romeo в Северна Америка спадат, поради което компанията преразглежда своите модели, включително следващото поколение Giulia и Stelvio. Първоначално замислени като електромобили, сега тези модели могат да бъдат с хибридни варианти и двигатели с вътрешно горене. Те ще се основават на платформата STLA Large на Stellantis, която използва и Dodge Charger.
„Най-голямото нещо в нашата продуктова и технологична пътна карта е преходът от това, което беше стратегия за пълна електрификация за Alfa, към такава, която е многоенергийна“, обясни Феуел.
Възможен ефект върху продажбите
Новината за промяната идва, докато марката се стреми да възстанови своите дилърски мрежи, засегнати от бавните продажби. Италианската компания ще се опита да се адаптира към новите енергийни тенденции, като продължава да предлага добър спектър от опции за своите клиенти.