известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Alfa Romeo: Giulietta е мъртва, да живее Alfetta

Екип MyVe
Екип MyVe
13:42 | 14.02.2025
Време за четене: 04:07 мин.
 Alfa Romeo: Giulietta е мъртва, да живее Alfetta

Нови стратегически планове на Alfa Romeo

Дали въпросът с Giulietta при Alfa Romeo е вече решен? Преди около две седмици, Сантo Фичили, новият изпълнителен директор на Alfa Romeo, сложи край на спекулациите относно завръщането на емблематичния компактен автомобил на марката. В интервю за Л'Аргус, той категорично заяви, че няма място за нова Giulietta на текущия пазар. Бъдещето, според него, принадлежи на SUV, като Giulietta отстъпва място на Tonale.

Някога Giulietta беше водещ модел за Alfa Romeo, но продажбите й се сринаха с появата на SUV моделите. След като продадоха над 482 000 бройки между 2010 и 2020 година, производството й беше окончателно спряно през декември 2020 година. Според Фичили, "Giulietta е всъщност Tonale днес". Компактният SUV пое ролята на основен модел на марката в този сегмент.

Възможни алтернативи

Въпреки това, решението не означава, че сегментът на компактните седани е напълно изоставен от Alfa Romeo. През пролетта на 2023 г., Жан-Филип Импарато, бившият изпълнителен директор на Alfa Romeo, обсъди възможността за възстановяване на компакт, ако условията са благоприятни. Засега обаче няма планиран компактен модел преди 2028 година, като приоритетът е даден на Junior SUV и обновяването на моделите Stelvio и Giulia.

„Сегмент C за Alfa Romeo няма да бъде само Tonale. Това, което искам да направя, е... една Alfetta“ - Жан-Филип Импарато, март 2023 г.

И тук се включва Alfetta, която може да наследи Giulietta. Докато Giulietta изглежда извън обсега, проектът за Alfetta все още е на дневен ред. Импарато спомена една Alfetta, докато Фичили спомена Giulietta, и става дума за два различни модела.

Възможни предизвикателства

Giulietta, с кодово име A2H, трябваше да бъде пусната горе-долу по същото време като Tonale, с кодово име A4U, на платформата STLA Medium през 2027 година. Все пак, Giulietta вероятно е била отменена заради високите цени на автомобилите на платформата STLA Medium. В сравнение с модели като Peugeot 3008, чиято цена започва от 36 000 евро за версия 136 к.с. хибрид, Giulietta би могла да срещне трудности да привлече широка публика.

Тук започва проектът Alfetta, с кодово име A2X. Тя може да бъде отговорът на Alfa Romeo в сегмент C. На платформата STLA Small, която е развитие на платформата eCMP (използвана за Junior), Alfetta може да предложи компактен модел, по-лек и финансово по-достъпен. Според последния производствен план на Alfa Romeo, тя може да бъде пусната през 2029 година. Последната информация посочва, че Fiat Panda няма да бъде на STLA Small, което открива възможност за производството на Alfetta в Италия, в Помиляно д'Арко, един от двата все още неизвестни модела, обявени от Stellantis през 2028 година. Предстои да разберем дали тези планове ще се рализират.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: