Агенцията за защита на околната среда се фокусира върху старт-стоп системите

Технологията, която трябва да подобри икономията на гориво, създава неудобства на шофьорите
Много нови автомобили са снабдени с технология за автоматично спиране на двигателя, която им позволява да изключват мотора за кратки периоди, за да пестят гориво, когато автомобилът е спрян. Въпреки че технологията може да подобри разхода на гориво, тя може да бъде досадна и не винаги да работи както се очаква. Някои собственици се оплакват, а администраторът на EPA, Лий Зелдин, изрази намерение да разгледа тази технология.
EPA изчисли, че 62 процента от автомобилите от моделната година 2023 разполагат с тази технология. По-рано тази година, Лий Зелдин публикува в X/Twitter, заявявайки, че "всички я мразят" и обеща, че EPA ще "я оправи".
Проучвания и регулаторни проблеми
Спрямо проучване на Edmunds отпреди няколко години, технологията подобрява икономията на гориво с около 10% при шофиране в градски условия. Нови промени в правилата за емисии и наказания за несъответствие обаче може да премахнат до $30 на превозно средство, които производителите до момента са получавали от федералните власти.
Отвъд регулаторната среда, консуматорите също изразяват недоволство от технологията. Последно проучване във Великобритания откри, че 27% от шофьорите изключват функцията, защото я намират за "активно дразнеща", а повечето онлайн магазини са пълни с устройства за заобикаляне, които премахват нуждата от изключване на системата всеки път, когато автомобилът бъде запален.
EPA все още не е детайлизирала как планира да промени технологията, но в изявление до Automotive News казва: „Технологиите за автоматично спиране на двигателя са функция в автомобилите, която дразни милиони американци. Моля, следете за още информация относно как EPA възнамерява да се справи с този проблем.”
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
