7-те проблема на автоматик, който се поставя на над 20 модела
Една от най-проблемните скоростни кутии в историята е разработена от General Motors, като се появява през 2007 г. Тя се поставя на модели на Opel, Chevrolet, Daewoo и дори на по-редки автомобили от марките SAAB и Buick. За нейните слабости предупреждават експертите от изданието ZR, които също така дават съвети за това как те да бъдат предотвратени.
Кутиите от серията 6T30 са проектирани да работят с двигатели с малък обем и мощност. Те се срещат моделите Chevrolet Aveo, Cruze, Orlando, Cobalt и Lacetti, както и в Daewoo Gentra. Агрегатите 6T40 са предназначени за по-тежки и мощни автомобили – Chevrolet Captiva, Cruze и Lacetti, докато версията 6T45E се монтира на превозни средства с предно и задвижване на всички колела с обем на мотора до 3,2 литра, сред които, например, е Opel Antara.
Първата цифра (6) в обозначението показва броя на предавки. Буквата T означава, че тези кутии са закачени с двигатели, монтирани напречно. А номерата 30, 40, 45 са клас по отношение на предавания въртящ момент. Без значение на какъв модел са инсталирани тези кутии, всички собственици са изправени пред едни и същи проблеми.
Прегряване на работната течност
През лятото, в задръствания и по време на интензивно шофиране, температурата на течността се повишава над 100° C. И при прегряване ATF-течността (маслото) бързо се разгражда. За да не се случи това, поддържайте топлообменника на климатика и радиатора на двигателя чисти.
Ако кутията често работи при високи натоварвания, по-добре е да инсталирате допълнителен радиатор. В допълнение към радиатора ви е необходим и термостат, който няма да позволи течността да се охлади през зимата. Инсталирането на такъв комплект не е никак евтино, предупреждават експерти.
Сложна конструкция
В класическите хидромеханични автомати верижните задвижвания са рядкост. По-голямата част от автоматичните трансмисии за напречно разположение се управляват с цилиндрични спирални зъбни колела. В кутията на GM обаче въртящият момент от комплектите планетарни предавки към диференциала се предава точно от многоредова ламелна верига. И тези вериги се износват доста бързо, като заради това течността преминава в кутията и нарушава работата на други части и агрегати.
Вредна унификация
За да намалят производствените разходи, конструкторите унифицират скоростни кутии за двигатели, които се...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://avto-moto.bg