известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

5 от 42: Volkswagen Caddy

Екип MyVe
Екип MyVe
16:53 | 20.04.2021
Време за четене: 06:40 мин.
5 от 42: Volkswagen Caddy

42 – вместо увод

Онези от вас, които са чели или пък просто чували за безсмъртния „Пътеводител на галактическия стопаджия", знаят, че в стартиралата като комедийно шоу книга на бившия актьор-любител и студент от Кеймбридж Дъглас Адамс имаше един гигантски компютър (Дълбока мисъл), който прекара 7,5 млн. години, разсъждавайки върху Живота, Вселената и Всичко останало, заявявайки тържествено накрая, че абсолютният отговор е… „42“.

  Caddy е гръбнакът на лекотоварната им гама

От 1978, когато тръгва по BBC Radio 4, една от великите глобални шеги не е загубила остротата си, а и не липсват примери, поддържащи я вечно зелена: първата модерна книга – библията на Гутенберг се състои от точно 42 реда; една от неофициалните исторически версии на американския национален флаг съдържа 42 звезди, Pink Floyd свирят заедно с Адамс на 42-ия му рожден ден, а в централите на Google и Церн има сгради, носещи името 42.

Оригиналният Caddy нито представлява ван, нито носи същото име; той започва живота си в завода в Питсбърг, Пенсилвания като пикап под име Rabbit, в което има смисъл: американският пазар исторически е доминиран от пикапите, макар и по правило много по-големи от дребничкия „заек“. Концепцията впоследствие мигрира към Европа, когато през 1982 от завода в Сараево за първи път слиза лекотоварното возило в актуалното до днес име.

На 42-та година от рождението на първата версия и над 3 милиона продадени двата поредни фейслифта най-после бяха наследени от истински нов модел – Volkswagen Caddy 5.

Caddy 5

    Този път действително нов, петото поколение Volkswagen Caddy представлява най-малкият ван в народната лекотоварна гама и в крайна сметка мигрира от далечните гени на Golf 4 към модерната платформа MQB: повече от когато и да било преди от завода в Познан излиза продукт с претенциите  за типологична близост с нрава на леките коли – с всичкия им инженеринг и последни технологии.

Външността на късата (4,50/1,86/1,83 м), пътническа версия на модела с най-високото ниво на оборудване Style съхранява типичния ванообразен, без малко еднообемен профил, максимизиращ вътрешното му пространство. Строгата геометрична външност на предшественика обаче е подложена на флуидно омекотяване (на което се дължи намаленото до 0,30 въздушно съпротивление), добавена й е обемна пластичност и е облагородена с естетични акценти, улесняваши плъзгането на погледа по високия му силует. Минималистичният преден дизайн със стеснени диодни светлини и предна решетка в духа на пчелната пита се допълва хармонично от видимите усилия за подобряване на аеродинамичната ефективност отзад с добре изглеждащи вертикални диоди и характерния вдлъбнат релеф на голямата електрически подпомагана (опция) единична задна врата. След провала на Mercedes-Benz с недостатъчно индивидуализирания и трудно защитаващ ценовата си премия Citan, VW Caddy зае самотно ролята на премиум продукт в компактния товаропътнически сегмент, а с външността си петото му издание обитава това пространство с още по-голяма убедителност.

 

Вътре преобладава характерната за вановете изправена и семпла подреденост, чиято задача е да усвои вътрешното пространство възможно най-добре, изпращайки напред шофьора. Интериорът е овладян от твърда пластмаса с голяма квадратура, най-горната част от която е с характерна „вафлена“ текстура, която й придава не толкова евтин, колкото алтернативен характер – хрумване на място. При все това, „Фолксваген“ са пренесли по-голяма част от концепцията на Golf VIII заедно с повечето от последните й технологични и ергономични акценти. Много от превключвателите са мигрирали без промяна, но част от тях (управлението на светлините и волана) са съхранили механичната си бутонна същност. Тук е 10 инчовият чувствителен на допир централен дисплей, част от дигиталния Innovision Cockpit, чиято задача е, заедно с този пред водача, да обезпечат достъп до безплатното приложение We Connect Plus, с чиято помощ колата се преобразява в гласово управляван смартфон. Като казах смартфон, мястото за индуктивното му зареждане в централната конзола е хитро като в ID.3.

Заедно с приятно капитонираните седалки с контрастен шев и надхвърлящи очакваната от прагматичен ван ергономия и настройки, общото впечатление в Caddy е за добре познатата от останалите модели логична подреденост и дискретна ориентация към водача, гарнирана с практични акценти като находчивата и безкрайно удобна ниша за вещи в горната част на таблото, чийто дизайнер заслужава крепко ръкостискане. Така пределната рационализация на материалния подбор и функционалността не дразни, а пространството наоколо е повече от изобилно, какъвто е и достъпът до него. Разбира се, че има основания за мрънкане по адрес на дигитализираното капацитивно управление на звука и климатизацията, но също така се разбира, че привикването към тях е въпрос на време и неизбежност. Позицията на седене и видимостта са първокласни, а воланът е много удобен; пространството за влизане през плъзгащата врата и сядане отзад е повече от достатъчно, въпреки че от функционалността на втория ред би могло да се желае още. За сметка на това панорамният покрив над него пък е истински просторен.

Цялата статия може да прочетете тук: https://kaloyanjelev.blogspot.com  

Споделете статията в: