12 коли, които спасиха производителите си
12 пъти производителите на автомобили преобърнаха нещата пред лицето на трудностите
Потъване или изплуване, всичко или нищо – както и да го формулираме, повечето производители на автомобили са се оказали силно нуждаещи се от свеж нов модел, за да предотвратят катастрофа в даден момент от историята си.
Понякога това е така, защото просто им свършват парите след години на намаляващи продажби и/или свръхразходи, понякога е, защото новите собственици са инвестирали много, но са нетърпеливи да видят резултати (или в противен случай!) след години на посредственост, и понякога това е така, защото емблематичен модел е стоял твърде дълго и никой няма представа как да го замени.
Така или иначе, изброени по азбучен ред, ето 12 автомобила, които са помогнали да спасят производителите си от изчезване.
1. Астън Мартин DB7
Добре, така че Ford взема 75% дял (по-късно 100%) в Aston Martin през 1987 г. е истинският ключ към оцеляването на компанията, Aston е продал само 20 000 автомобила през предходните две десетилетия, но Ford се нуждае от възвръщаемост на инвестициите си и следователно кола за продажба в значителни количества. Въведе DB7.
Историята му всъщност се връща към Jaguar (купен от Ford през 1989 г.), който разработва мъртвороден заместител на XJS (първото му излизане на F-type), с дизайн на Ian Callum и инженерно ноу-хау на Tom Walkinshaw Racing.
Когато ръководството на Jaguar отказа този проект, Уокиншоу отнесе скиците на Астън; току-що инсталираният изпълнителен директор Уолтър Хейс го хареса и останалото е история.
Иън Калъм преработи DB7 от по-ранната си концепция за Jaguar, докато беше монтиран 3,2-литров редови шестцилиндров двигател с компресор, произведен от Jaguar.
Сглобен в Bloxham в Оксфордшър (точно като XJ220, чието производство TWR също ръководи), DB7 направи своя дебют в Женева през 1993 г. (и беше показан пред Goodwood House на встъпителния Фестивал на скоростта това лято). Версия V12 и кабриолет Volante по-късно се присъединиха към гамата.
До спирането на производството през 2004 г. са произведени 7000 DB7 – повече от всички предишни Aston. Историята завъртя пълен кръг, когато Jaguar също разви 2006 XK от DB7.
2. Austin Metro
Британското правителство вече беше спасило British Leyland след колапса му в средата на 70-те години на миналия век и след това заложи £275 милиона, за да преобърне компанията с новото Metro и модернизация на производствения завод в Longbridge.
Така че метрото в Остин трябваше да се справи и...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://autozona.bg