известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

10-те най-странни двигателя, използвани някога в кола

Екип MyVe
Екип MyVe
08:54 | 16.11.2022
Време за четене: 02:45 мин.
10-те най-странни двигателя, използвани някога в кола

Откакто американецът Джордж Брейди изобрети първия двигател с вътрешно горене през 1872 г., има огромен напредък в технологичния напредък. Имаше много нови конструкции на двигатели и дори някои толкова безумни, че хората казаха, че никога няма да работят. С хомогенизирането на производствената технология повечето нови двигатели следват почти подобен дизайн.

Въпреки че днес има много схеми на двигатели, методите не са толкова луди, както преди емисиите, а стандартите за безопасност станаха по-строги за всички. Някои от тези двигатели от минали времена са супер редки и необичайни, докато някои представляват амбициите на производителите да направят най-превъзходните спортни автомобили. Ако сте любител на скоростната кутия, който обича колите и двигателите, закопчайте коланите, докато проверяваме най-необичайните двигатели, монтирани някога в автомобил.

10. Oldsmobile Jetfire беше интересна концепция за двигател и през 1962 г. много хора го смятаха за изключително футуристичен и иновативен. Двигателят беше 215 кубически инча V-8 с 215 к.с., но имаше турбокомпресор Garrett, който разчиташе на това, което Олдс наричаше „турбо ракетно гориво“. Под капака имаше отделен резервоар за съхранение метанол, но проблемът беше, че липсата на възможност за доливане на гориво.

9. Cizeta V6T е супер рядък спортен автомобил, който дебютира през 1991 г., но от него са произведени само 20 бройки преди края му през 1995 г. Очарователният задвижващ механизъм на тези автомобили е вече ултра рядкият V16 двигател. Технически, двигателят не е V16; вместо това 6.0-литровият агрегат е два V8, обединени в един с общ всмукателен колектор. Той разполага с 64 клапана, осем разпределителни вала, две системи за впръскване на гориво, четирицилиндрови глави и двойни вериги за синхронизация. Този напречно монтиран гигант с 560 к.с. предава мощността към монтираната отзад петстепенна ZF трансмисия.

8. Chrysler започна разработването на серия газотурбинни двигатели за...

Прочетете цялата статия на следния линк:   https://autozona.bg

Споделете статията в: