Знаеш ли коя първата жена шофьор в света?
Триколката е с четиритактов, едноцилиндров двигател, задвижващ задните колела. Мощността на агрегата е едва 0,9 к.с, максималната скорост – невероятните за времето 16 km/h. „Не, не е лудост!" И разстоянието не е малко, отговаря Берта Бенц, когато в едно лятно утро на 1888 г. тръгва от Манхайм, в който живее, до Пфорцхайм, нейното родно място, за да посети майка си и сестра си. Без да уведоми съпруга си, Берта шофира странна „самозадвижваща се кола“, както околните я наричат, цели 109 км. Отнема й цял ден.
Съпругът й Карл Бенц и неговото изобретението с патент „DRP No. 37435“ от 29 януари 1886 г. е уникално свидетелство за раждането на автомобила. Има и медал от Мюнхенското изложение. Но няма търсене. Изобретението е прието като куриоз и странна приумица: „Няма ли кон, не ми го хвали“. Какво остава за пътуване на дълги разстояния!
Докато Берта не решава, че е време да подкара тази дявослка машина и осъщестява истински за времето тогава фурор. Някои селяни мислят, че самият дявол е слезнал на земята.
До тогава машината се движела единствено по територията на работилницата, по близките улички и в изложбената зала.
По пътя първо й свършило горивото и тя си купила ново в аптеката - средството за почистване Лигроин. Аптеката в градчето Вислох, където Берта Бенц купила Лигроин-а, се смята и за първата в света бензиностанция.
За изтритите кожени накладки Берта потърсила помощ от обущар. Разтегнала се задвижващата верига и Берта намерила в попътно селце ковач да я опъне.
Пътешествието на смелата Берта завършило повече от успешно, а скоро след него Карл Бенц не можел да се отърве от поръчки.
Да, говорим за същия Бенц.