Завладяващо изживяване: какво е да караш Lancia Delta Integrale на Nürburgring
Тест на Lancia Delta Integrale Evo 2 на Nürburgring
Немското списание Sport Auto обикновено тества най-новите и най-добрите автомобили на Nürburgring Nordschleife, което прави удоволствие да видим как поставят класика на изпитание. Специално, става въпрос за Lancia Delta Integrale Evo 2, върховата версия на доминиращия в Световния рали шампионат хечбек. Макар да не е бърза по днешните стандарти, това няма значение.
Време на обиколката
Шофьорът Кристиан Гебхард не натиска прекалено силно, като поставя време от 9:12.58 минути. Evo 2 е най-рядката и ценна от пътните автомобили Delta Integrale, така че няма нужда от ненужни рискове. Въпреки това, той не се бави, и е удоволствие да видим как този модерен класик преминава през бордюрите и се използва пълноценно.
Прогрес в хечбеките
Тестът също така илюстрира прогреса в хечбеките. Гебхард постави време от 8:33.6 минути с Hyundai i20 N преди няколко години, а с най-бързия хечбек днес, Honda Civic Type R, той успя да постигне 7:57.29 минути. Дори с факта, че не натиска силно с Lancia, това показва колко бързи са станали днешните спортни компактни автомобили през последните три десетилетия.
История на Evo 2
Evo 2 беше изпращането на Delta Integrale. Лансирана през 1993 г., тя предлага 212 конски сили от своя 2.0-литров турбокомпресорен четирицилиндров двигател. Това също беше краят на оригиналната Delta, която беше заменена след 25 години производство от втората генерация. Lancia се оттегли от рали състезанията след 1993 г. и може да се каже, че загуби част от своята душа. Може да се каже, че Evo 2 беше последната велика Lancia.