Застраховката на електромобили струва с 49% повече, но методологията буди съмнения

Ново изследване на Insurify сравнява над 97 милиона оферти, но експерти критикуват подбора на съпоставки и контрола на данните
Електрическите автомобили обикновено се купуват по-скъпо от моделите с ДВГ. Сега ново проучване твърди, че те струват и далеч по-скъпо за застраховане. След подробен преглед обаче изводите се оказват по-нееднозначни.
Insurify обработва над 97 милиона оферти за пълно покритие на автомобили от моделна година 2020 или по-нова. При шофьор с чисто досие и добър кредит, премията за EV излиза с 49% по-висока от тази за бензинов еквивалент.
Електромобилите струват повече при покупка. Частите са по-рядко достъпни. Повредената батерия може да извади автомобила от движение по-бързо от обикновен двигател. EV моделите също са нови на пазара и почти нямат вторичен пазар за части, което кара застрахователите да включват допълнителен риск.
Въпросителни около данните
Някои съпоставки в изследването изглеждат съмнителни. Tesla Model X е сравнена с Audi Q3, а Mercedes A-Class с Tesla Model 3.
„Някои от тези сравнения нямат абсолютно никакъв смисъл.“ — потребител в Reddit.
Подобни несъответствия могат да изкривят резултатите.
Реалната поправимост, гаранционното покритие и амортизационните криви рядко се отчитат. Всеки нов EV има федерална гаранция от 8 години/160 934 km за батерията. Този фактор намалява риска за собственика, но може да не е напълно оценен от застрахователите.
Най-евтините застраховки сред електромобилите
Изследването все пак посочва няколко модела с по-ниски премии в САЩ:
- Chevrolet Blazer EV
- Nissan Leaf
- Kia Niro EV
- Hyundai Ioniq
- Ford F-150 Lightning
- Subaru Solterra / Toyota bZ4X
В момента застраховките за EV може да са по-скъпи. Но пропуските в методологията сочат, че крайната разлика зависи от начина на измерване, не само от самото притежание на електромобил.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
