известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Застрахователни компании съдят автокъща и Honda за предполагаема сервизна грешка

Екип MyVe
Екип MyVe
21:42 | 09.09.2024
Време за четене: 03:02 мин.
Застрахователни компании съдят автокъща и Honda за предполагаема сервизна грешка

Три застрахователни компании съдят дилър на Honda в Ню Йорк

Три застрахователни компании са завели дело срещу дилър на Honda в Ню Йорк и American Honda Motor Company след като бяха изплатени над милион долара за щети на имущество. Застрахователите твърдят, че пожарът, причинил щетите, е резултат от неправилна поддръжка и небрежен дизайн на автомобила и търсят възстановяване на изплатените суми.

Пожарът и исковете на застрахователите

Пожарът се случил през 2021 г., но застрахователните компании официално оспориха исковете едва миналия месец. Според Insurance Journal, жителите на Woodside Knolls Homeowners Association са притежавали 2018 Honda Pilot, който бил обслужен в същия ден, когато избухнал пожарът в гаража. Автомобилът бил подложен на смяна на течности (масло и трансмисионна течност) и избухнал в пламъци само няколко часа по-късно.

Твърдения за небрежност и дефекти

Застрахователите твърдят, че Honda и нейният дилър в Middletown са отговорни за инцидента и следва да покрият щетите поради небрежна поддръжка и дефектен дизайн. Ищците включват Country Mutual Insurance Co., която предоставила имотно покритие на Woodside Knolls Homeowners Association, и две подразделения на Allstate, които осигурили имотно и автомобилно застраховане на собствениците.

Искове за възстановяване на щети

Застрахователите искат да възстановят сумата, изплатена по всички три полици, включително правни разходи, адвокатски хонорари, забавени щети, лихви преди съдебното решение и други облекчения, които съдът сметне за подходящи. Исковете включват небрежност и строга отговорност срещу производителя на автомобила и неговия дилър за неспособност да „проверят, диагностицират, обслужат и поддържат автомобила правилно и компетентно, включително компонентите, свързани с инспекцията и обслужването на трансмисионната течност и смяната на масло и филтър, по безопасен и подходящ начин“.

Дефектен автомобил и недостатъчно обучени служители

Искът твърди, че автомобилът бил върнат на собствениците в „неразумно опасно и дефектно състояние, което катастрофално се провали поради дефект и/или неизправност“. Също така се твърди, че съответните служители били недостатъчно обучени и използвали неправилни материали и техники.

Делото цели да установи отговорността на производителя и сервизния център за инцидента и нарушението на гаранцията. Дали това ще се окаже така, ще зависи от развитието на съдебния процес.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: