Защо собствениците на BMW M5 днес са различни от преди?
BMW M5: Изключителна производителност на пистата
Като чистокръвен M автомобил, BMW M5 трябва да се представя добре на пистата. Въпреки изключителното си тегло, новата M5 има самочувствието и потенциала да прави именно това. Но повечето собственици никога няма да изпитат пределите на M5 на затворено трасе, според BMW.
И това е поредното доказателство в правотата на баварците да правят коли за новите клиенти, а не за старите, милеещи по отдавна отминали времена. За клиентите на M5 знаем, че има много малък процент хора, които карат на писта само веднъж“, казва продуктовият мениджър на M5 Даниела Шмид пред румънското списание Autocritica. „Постоянно… Бих казала, че едва ли някой го прави.“
Динамика и ежедневна употреба
Това означава, че по-голямата част от хората, които купуват нови M5, никога не ги изкарват на пистата, което е жалко. Поздравяваме обаче малкото, които отиват поне веднъж. За нас е важно всеки M модел да може да се използва на пистата“, добавя Шмид. „Ако има клиенти, които искат това, те могат да го направят без проблеми, но този потенциал е наличен и за тях, когато карат колата всеки ден. Поради тази причина ние все още поддържаме изискването колата да може да се използва на пистата, въпреки че сме наясно, че не много клиенти всъщност правят това.“
Профил на купувачите
Шмид разкрива пред Autocritica демографията на купувачите за M5. Никой няма да се учуди, че мъжете на средна възраст са основните клиенти. „Текущият профил [на купувача] би бил този на мъж на средна възраст, въпреки че имаме и клиенти жени, но повечето от тях са мъже, предприемачи или висш мениджмънт, които имат опит с други модели M, може би M3 или M4, и иска M5, когато остарее“, казва Шмид.
Млади купувачи от Азия
„Мисля, че през последните 20 години средната възраст на клиентите на M5 е спаднала до голяма степен поради азиатските пазари“, добавя Шмид. „В Азия има интересна промяна, има много млади хора в ИТ сферата, с много пари от сравнително млада възраст. Много от тях са били в САЩ или Европа, където са се запознали с гамата M и сега те искат да купят такава кола в тяхната страна.“