известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Защо Lotus се сблъсква с трудности: какво се случва?

Екип MyVe
Екип MyVe
23:35 | 29.08.2024
Време за четене: 03:22 мин.
Защо Lotus се сблъсква с трудности: какво се случва?

Lotus отчита загуби от $202 милиона за второто тримесечие на 2024 г.

Lotus отчете чиста загуба от $202 милиона за второто тримесечие на 2024 г., което е увеличение спрямо $193 милиона през 2023 г. Загубата идва въпреки масивното увеличение на продажбите с 239% спрямо предходната година. Компанията планира да внедри нова стратегия за оптимизиране на вътрешната си структура и адаптиране на продуктите за глобалните пазари, с цел да стане положително кешфлоу до 2026 г.

Нестабилен старт за електрическите автомобили на Lotus

Първоначалното навлизане на Lotus в света на електрическите автомобили е изпълнено с предизвикателства. Въпреки че финансовите резултати за първото полугодие на 2024 г. показват значително увеличение на доставките спрямо миналата година, компанията е намалила прогнозата си за доставки с над 50%. Lotus Technology, публично търгуваната компания, отговорна за производството и продажбата на автомобили, първоначално очакваше да достави около 26,000 автомобила тази година.

Преразглеждане на целите за доставки

„След оценка на развиващите се пазарни условия и несигурностите, породени от новите тарифни политики в САЩ и ЕС, компанията преразгледа целта си за доставки за 2024 г. до 12,000 единици,“ съобщиха от Lotus Tech в изявление, публикувано в сряда. Досега тази година компанията е продала 4,873 автомобила глобално, което е увеличение с 239% спрямо 2023 г. Това увеличение може да се дължи на стартирането на доставките на двата нови електрически автомобила на Lotus – SUV Electre и седан Emeya.

Увеличение на доставките на Lotus Emira

Доставките на бензиновия спортен автомобил Lotus Emira също показаха значителен ръст през първото полугодие на тази година. Lotus продаде 2,484 единици през 2024 г. досега, спрямо само 568 автомобила през предходната година. Това вероятно се дължи на способността на компанията да започне доставки в САЩ след години на забавяния, свързани с емисионни стандарти.

Финансови резултати и бъдещи планове

Въпреки значителния ръст на приходите, които достигнаха $225 милиона за тримесечието спрямо само $111 милиона миналата година, чистата загуба на Lotus се увеличи. Компанията посочва, че увеличението на загубите се дължи на разходите за продажби и маркетинг, свързани с разширяването си, според Automotive News.

Не всичко е загубено, обаче. Lotus стартира план, наречен „Win26“, описан като стратегия за „по-нататъшно оптимизиране на вътрешните процеси и структури, прилагане на общи мерки за намаляване на разходите и пренастройване на продуктите за глобално диверсифицирани пазари,“ с цел постигане на положителен оперативен кешфлоу и EBITDA през 2026 г.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: