Защо китайското правителство предпочита Leapmotor да се произвежда в Германия, а не в Полша
Leapmotor B10: Производството в Германия вместо в Полша
Leapmotor B10 беше представен на автомобилния салон в Париж и изглежда ще стане ключов модел за марката в Европа. Въпреки първоначалните намерения, неговото производство няма да се осъществи в Полша, а в Германия, поради чисто политически причини.
Съюзът със Stellantis
Stellantis придоби 20% от капитала на Leapmotor и 51% от международната дивизия на китайската марка. Тази дивизия, Leapmotor International, е единствената, която може да произвежда и продава автомобили Leapmotor извън Китай, като реално се управлява от Stellantis. Въпреки това тя е задължена да спазва китайските изисквания.
Стратегическо преместване на производството
Спорният SUV Leapmotor B10 трябваше да се произвежда в Полша, след модела T03. Въпреки това, китайското правителство изрично нареди на своите производители да спрат или намалят инвестициите си в Европа, особено в страни, които подкрепиха данъците върху китайските електромобили. Полша е сред тези държави.
Германия като нова база
Германия може да се превърне в новия производствен център за B10, въпреки по-високите разходи там в сравнение с Полша. С дълбоките си връзки с китайския пазар, Германия гласува против тези данъци. Очаква се автомобилът да бъде произвеждан в завода на Opel в Айзенах около 2026 година. Производството ще бъде по-обширно от съществуващото SKD (Semi Knocked Down) производство на T03 в Полша. В момента, заводът в Айзенах произвежда Opel Grandland.