Защо европейските автопроизводители останаха без суровини
Европейските производители на автомобили са осигурили по-малко от една шеста от ключовите суровини, които ще им бъдат необходими до 2030 г. за производството на батерии за електромобили. Това се посочва в анализ на британския „Гардиън“, цитиран от БГНЕС. Производителите на автомобили са сключили договори за 16 % от лития, кобалта и никела, необходими за постигане на целите им за продажби на електрически автомобили до 2030 г., според публичните данни, анализирани от базираната в Брюксел група за кампании „Транспорт и околна среда“ (T&E).
САЩ и Китай са много по-напред
Двамата най-големи производители на електрически автомобили в света – Tesla в САЩ и китайският BYD – са значително по-напред от много от европейските си съперници в осигуряването на достъп до ключови суровини, установиха изследователите. Батериите, използвани в различни устройства – от мобилни телефони до автомобили, са изработени от прецизно контролирани комбинации от метали. В световен мащаб се води надпревара за намиране на достатъчно литий, най-лекия метал, но кобалтът и никелът също са важни за много батерии.
Колко суровини са осигурени?
Анализът показва, че производителите на автомобили са оповестили споразумения...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://autozona.bg