Защо да не охлаждате двигателя с чешмяна вода?
Стар двигател от Nissan 240SX: как водата го разруши
Двигателят KA24DE, който някога захранваше спортен Nissan 240SX от 1995 година, е преминал през дълъг път. Този 2.4-литров четирицилиндров двигател е изминал над 370,000 километра, преди да бъде изоставен. Видеото от YouTube канала I Do Cars разкрива подробности за неговото състояние.
Разкриване на проблемите
Двигателят е взет от разбит 240SX, но причините за катастрофата остават неизвестни. Още от началото се забелязват признаци на водна инфилтрация в места, където не би трябвало да има вода. Оранжеви отлагания и минерали са открити върху свещите, а ръждясали остатъци са намерени по маркучите на охладителната система.
Последствия от неправилна поддръжка
Вътрешната част на двигателя е изпълнена с ръждясала утайка, причинена от използването на обикновена чешмяна вода вместо антифриз. Минералите във водата са реагирали с желязото и алуминия в двигателя, запушвайки охладителните канали и водейки до прегряване и повреда на гарнитурата на главата.
Какво можеше да бъде спасено
Ако беше използван правилен антифриз, този проблем можеше да бъде избегнат. След повредата на гарнитурата, двигателят можеше да бъде ремонтиран, но вместо това, влагата е довела до ръжда по всички компоненти, включително разпределителния вал и коляновия вал.
Използването на вода в радиатора може временно да охлади двигателя, но не е подходящо за дългосрочна употреба. Съществуването на антифриз е с причина - той предпазва от замръзване и кипене, и предотвратява корозията на компонентите.