Задължителните системи за аварийно спиране предизвикват съдебна битка
Промяна в автомобилната безопасност
Алиансът за автомобилни иновации е завел дело срещу Министерството на транспорта на САЩ, с цел да оспори изискването за автоматично аварийно спиране (Автоматично аварийно спиране - AEB) за почти всички нови автомобили до 2029 г. Групата подчертава, че не е против AEB технологията, нито пък няма доверие в нея.
Новите изисквания на NHTSA
През април 2024 г. Националната администрация по безопасността на пътното движение (NHTSA) окончателно одобри правило, изискващо „всички автомобили да могат да спират и избягват контакт със стоящ пред тях автомобил при скорости до 100 км/ч“. Системите трябва също така да засичат пешеходци както при дневна светлина, така и в тъмнина.
Съпротивата на автомобилния алианс
Президентът на Алианса, Джон Бозела, описва регулатора като "катастрофално решение". Според Бозела, изискванията са „практически невъзможни с наличната технология“ и заявява, че ще усложнят и оскъпят автомобилите без съществено подобрение на безопасността.
Препоръки
Алиансът препоръчва на NHTSA да приеме стандарти, подобни на тези в Европа, където системите засичат „потенциален челно сблъсък“ и автоматично активират спирачната система за предотвратяване или смекчаване на сблъсъка.
Икономическа инвестиция на автомобилната индустрия
Според алианса, автомобилната индустрия вече е инвестирала над 1 милиард евро в разработката на системи за AEB, и през 2016 г. автомобилопроизводителите доброволно са се съгласили да въведат AEB на всички нови автомобили до 2025 г.
Очаквани ползи от новите регулации
NHTSA вярва, че строгите изисквания за AEB могат да спасят 362 живота годишно и да намалят с над 24,000 наранявания.