Япония приветства роботакситата на Waymo през 2025 г.
Роботакситата на Waymo тръгват по японските улици
Waymo обяви в понеделник плановете си да внедри роботаксита в Япония в началото на 2025 година, което ще бъде първият път, когато самоуправляемите автомобили ще работят извън САЩ.
Партньорство за изпитания в Токио
Роботакситата ще участват в изпитания в Токио, в партньорство с местни таксиметрови компании Nihon Kotsu и GO. Целта на тези изпитания е да помогнат на AI-подхранваната самоуправляема система на Waymo, известна като Waymo Driver, да научи и да се адаптира към шофиране от противоположната страна на пътя, както и в по-гъсто населени градски среди в сравнение с тези в САЩ.
Подкрепени с човешки шофьори
Роботакситата ще бъдат базирани на електрическото кросоувър превозно средство Jaguar I-Pace. Първоначално превозните средства ще бъдат управлявани от човешки шофьори—таксиметрови шофьори, които работят за Nihon Kotsu, най-голямата таксиметрова компания в Токио.
Решаване на проблеми с намаляване на населението
Япония активно преследва въвеждането на роботаксита заради намаляващото население, което причинява остър недостиг на таксиметрови шофьори. Този недостиг съвпада с нарастващото търсене на транспортни услуги от страна на застаряващото население. По-рано тази година, Nissan също обяви плановете си да пусне услуга роботакси в Япония до 2027 година.
„Тези изпитания ще подпомогнат адаптацията към специфичните условия за шофиране в Япония.“
Разширяване на световната сцена
Waymo е лидер в сектора на роботакситата и в момента оперира обществени услуги в Лос Анджелис, Финикс и Сан Франциско, както и в ограничена услуга в Остин. Колективно, тези услуги предоставят приблизително 150,000 прехода на седмица.
Waymo планира да започне услуги в Остин и Атланта през 2025 година, с планове за Маями следващата година.
Конкуренция в сектора на роботакситата
Бивш конкурент на Waymo, Cruise, имаше намерение да стартира услуга роботакси в Япония до 2026 година. Въпреки това, General Motors, основният поддръжник на Cruise с 90% дял, обяви на 10 декември, че закрива Cruise и интегрира ресурсите на компанията с техническите екипи на GM, които развиват самоуправляема технология за частни автомобили.