Xiaomi ускорява навлизането си на европейския пазар на електромобили

Китайският технологичен гигант планира да се изправи срещу Tesla и BYD в Европа до 2027 г.
Xiaomi ще влезе в Европа до 2027 г. и планира пряка конкуренция с Tesla и BYD. Компанията очаква автомобилното ѝ подразделение да излезе на печалба през втората половина на 2025 г.
„Първо планираме да влезем на европейския пазар през 2027 г. и да се изправим срещу BYD и Tesla.“ — Лу Уейбин.
Ръководството потвърди, че Европа е следващата стъпка в глобалната стратегия. Подготовката върви успоредно с увеличаване на производствения капацитет в Китай.
През второто тримесечие на 2025 г. Xiaomi достави 81 302 автомобила, а за първото полугодие – 157 000. Популярността на седана SU7 и SUV-модела YU7 доведе до срокове на изчакване над една година.
Финансови резултати
Автомобилното подразделение отчете загуба от около 300 млн. юана (41 млн. щатски долара) през последното тримесечие.
„Нашето автомобилно звено ще стане печелившо през втората половина на 2025 г.“ — Лей Дзюн.
Xiaomi набира кадри за нов R&D център в Европа. Сред назначенията са Рудолф Дитрих, работил в BMW, както и ветерани от отборите Williams и Sauber във Формула 1. Бившите служители на BMW Душан Сарач и Янис Хелвиг също се присъединяват.
Компанията вероятно ще предложи SU7 и YU7 на европейските клиенти. В процес е разработката на третия модел YU9 – голям SUV с удължен пробег (EREV), комбиниращ 1,5-литров турбомотор и два електрически двигателя.
Бързата експанзия на Xiaomi създава допълнителен натиск върху Tesla на Стария континент. С новите инвестиции в научна дейност и нарастващото портфолио от модели компанията цели да засили позициите си в премиум сегмента на електромобилите.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
