VW спира производството на Polo в Европа: подготовка за преход към електромобили
Volkswagen прекратява производството на Polo в Европа за електрически автомобили
Volkswagen прекратява производството на Polo в Европа, за да подготви фабриката си в Памплона, Испания, за производство на достъпни изцяло електрически малки автомобили. За първи път от 40 години Polo няма да се произвежда в Европа.
Polo ще остане в продажба на континента, като производството ще се извършва само в завода на марката в Кариега, Южна Африка. Испанският завод ще започне да произвежда два напълно електрически малки SUV през 2026 г. Единият ще бъде с емблемата на VW, а другият с тази на Skoda.
Новите електрически SUV модели
И двата SUV модела ще бъдат изградени на съкратена версия на платформата MEB на автомобилния производител. Промените по платформата MEB са направени, защото VW се стреми да продава колите на цени, по-близки до тези на моделите с двигатели с вътрешно горене (ДВГ).
Skoda Epiq и VW ID2all SUV
Версията на Skoda ще се казва Epiq и ще започва от 25 000 евро, съобщи автомобилният производител по-рано тази година. Миналия декември VW загатна формата на своята версия с ID2all SUV.
Ревизираната платформа MEB ще бъде в основата и на електрически малък хечбек, който ще се произвежда в Марторел, Испания, заедно със свързан модел на Cupra. Малките SUV T-Cross и Taigo, задвижвани с ДВГ, ще продължат да се произвеждат в завода в Памплона заедно с EV моделите.
Спад на продажбите на Polo
Продажбите на Polo в Европа намаляха през последните години, тъй като купувачите се насочиха към малки SUV като VW T-Roc и T-Cross. VW продаде 90 107 Polo през първите осем месеца на годината, което го прави номер 8 по продажби в сегмента на компактните автомобили в Европа, според данните на Dataforce.
Тази година Dacia Sandero е най-продаваният малък автомобил в Европа и номер 1 като цяло до август със 183 183 продажби, показват данните на Dataforce. Втори и трети са Golf и T-Roc.
Производствени данни
VW произведе 8,4 милиона Polo в завода в Памплона от началото на производството през 1984 г. Последният модел, който напусна производствената линия през юли, беше син вариант Life с 1,0-литров TSi двигател с 95 к.с. и петстепенна ръчна трансмисия.