известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

VW планира съкращения на до 30 000 работни места в Германия

Екип MyVe
Екип MyVe
16:48 | 20.09.2024
Време за четене: 02:37 мин.
VW планира съкращения на до 30 000 работни места в Германия

Volkswagen Group обмисля съкращения на 30 000 работни места в Германия

Volkswagen Group може да съкрати до 30 000 работни места в Германия, според бизнес списанието Manager Magazin. Това е част от стратегията на автомобилния производител да стане по-конкурентоспособен на свиващия се пазар в Европа.

Изпълнителният директор на VW Group подчертава необходимостта от съкращения

Изпълнителният директор на VW Group, Оливер Блуме, смята, че намаляването на работната сила с 30 000 в Германия, което е около 10% от общия брой служители в страната, е реалистично в средносрочен план. Това беше съобщено от Automotive News.

Най-засегнати ще бъдат научноизследователските и развойните дейности

Съкращенията ще засегнат най-вече научноизследователските и развойните дейности на компанията, където ще бъдат загубени между 4000 и 6000 работни места от общо 13 000 служители в R&D в Германия, според доклада.

Намаляване на инвестициите

Финансовият директор на VW Group, Арно Антлиц, планира да намали инвестициите през следващите пет години до 160 млрд. евро от 170 млрд. евро. VW обяви този месец, че трябва значително да намали разходите на основната си марка в Германия, поради високите разходи, ниската производителност и ожесточената конкуренция.

Прекратяване на трудови споразумения и затваряне на заводи

Компанията съобщи, че прекратява трудовите споразумения, които гарантират работни места до 2029 г. в шест германски завода. Това повишава перспективата за затваряне на заводи и принудителни съкращения.

Търсенето в Европа и преминаването към електрически автомобили

Търсенето в Европа не се е възстановило след пандемията и компанията е загубила продажби на 500 000 коли, еквивалент на около два завода. Арно Антлиц заяви, че не очаква продажбите да се възстановят и че марката VW трябва да намали разходите и да коригира производството си, за да оцелее при преминаването към електрически автомобили.

VW Group се бори с високите разходи в основната си марка леки автомобили VW, където иска да увеличи маржовете до 6,5% до 2026 г. Маржът на марката падна до 2,3% през първото полугодие.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: